...
اسپیس ایران | بلاگ
دامنه های آی آر

مراحل و نحوه احراز هویت شناسه کاربری نیک Nic.ir

verify irnic handle

بر اساس اعلام سایت نیک، در سال 1402 احراز هویت حساب های کاربری در این سایت برای ثبت و مدیریت دامنه های آی آر توسط مالکان دامنه اجباری خواهد شد.

در حال حاضر احراز هویت در این سایت به صورت آزمایشی و اختیاری آغاز گردیده و کاربران می توانند نسبت به احراز هویت حساب کاربری خود اقدام نمایند، در گذشته احراز هویت در سایت نیک تنها از طریق تایید شماره همراه انجام می شد و احتمال برخی سو استفاده های احتمالی وجود داشت با این حال سیستم احراز هویت جدید اطلاعات بیشتری ار کاربران دریافت می نماید و می تواند موجب کاهش سو استفاده های احتمالی مربوط به دامنه های آی آر گردد.

لازم به ذکر است همواره انتقادات فراوانی از سوی کاربران نسبت به ایرنیک وجود داشته است، سیاست های ایرنیک در زمینه تایید دامنه های آی آر با تاخیر چند روزه که در ماه های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته، درخواست مدارک و تعهد نامه جهت تایید برخی دامنه ها، کیفیت هویز سرور دامنه های آی آر و نمایش نادرست وضعیت دامنه های آزاد یا ثبت شده در برخی بازه های زمانی، رابط کاربری ضعیف سایت نیک در مدیریت دامنه ها و پشتیبانی این سایت همواره موجب نارضایتی کاربران بوده است.

امیدواریم ایرنیک با برطرف نمودن این مشکلات تجربه کابران را در زمینه ثبت و مدیریت دامنه های آی آر ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید:
شناسه نیک چیست؟
آموزش ایجاد شناسه کاربری نیک
آموزش تنظیم دی ان اس دامنه های آی آر

 نحوه احراز هویت شناسه کاربری ایرنیک

احراز هویت شناسه کاربری نیک تنها در چند مرحله ساده قابل انجام می باشد و به زمان اندکی نیاز دارد، برا احراز هویت حساب کاربری خود در سایت نیک ابتدا از طریق مشخصات شناسه نیک خود وارد سامانه احراز هویت ایرنیک با آدرس زیر شوید:

https://verify.nic.ir/login

مرحله اول: تایید آدرس ایمیل

در مرحله اول احراز هویت شناسه کاربری نیک نیاز است تا صحت آدرس ایمیل خود را تایید نمایید.

1- روی گزینه شروع فرایند احراز هویت کلیک نموده و در پنجره نمایش داده شده روی “درخواست کد تاییدیه ایمیل” کلیک کنید، پیامی مبنی بر ارسال ایمیل تاییدیه نمایش داده خواهد شد.

2- ایمیلی با عنوان “تایید آدرس ایمیل کاربر ایرنیک” از طریق آدرس no-reply@nic.ir برای شما ارسال خواهد شد، این ایمیل را بررسی نموده و روی گزینه “تایید ایمیل” کلیک نمایید.

مرحله دوم: ثبت اطلاعات هویتی

در مرحله دوم لازم است مشخصات هویتی خود از جمله نام، کد ملی، شماره شناسنامه، نام پدر و.. را مطابق با اطلاعات کامل و دقیق هویتی خود (اطلاعات شناسنامه یا کارت ملی) وارد نمایید.

لطفا توجه داشته باشید در صورت وارد نمودن اطلاعات نادرست امکان احراز هویت شناسه کاربری شما وجود نخواهد داشت، بنابر این در وارد نمودن اطلاعات صحیح مطابق شناسنامه یا کارت ملی خود دقت نمایید.

مرحله سوم: ثبت و تایید شماره موبایل

در این مرحله لازم است تا شماره تماس خود را وارد نموده و روی گزینه “ثبت شماره موبایل و ارسال کد” کلیک نمایید.

سپس کد تایید پیامک شده را در قسمت کد تایید وارد نموده و روی گزینه “تایید کد” کلیک نمایید.

لطفا از مالکیت سیم کارت خود اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که از مالکیت سیم کارت خود به نام و مشخصات خود اطمینان دارید، می توانید پروسه دریافت کد تاییدیه را انجام دهید در غیر اینصورت با خطا مواجه خواهید شد. در صورتی که مالکیت شماره همراه وارد شده را بر عهده دارید و همچنان در تایید شماره موبایل خود با خطا مواجه می شوید، لازم است تا با پشتیبانی سایت نیک در ارتباط باشید.

چنانچه تایید کد ارسالی به شماره همراه با موفقیت انجام شود پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن احراز هویت شناسه نیک نمایش داده خواهد شد. همچنین ایمیلی در این رابطه برای شما ارسال خواهد شد.

 توضیحات تکمیلی

  • فرایند احراز هویت تنها یکبار برای هر شناسه نیک لازم است و پس از احراز هویت می توانید نسبت به ثبت تعداد نامحدود دامنه آی آر اقدام نمایید.
  • ایرنیک مرجع ثبت دامنه های آی آر بوده هیچگونه اقدامی برای احراز هویت ثبت دامنه های بین المللی نیاز نمی باشد، تمامی موارد ذکر شده تنها مربوط به دامنه های آی آر بوده است.
  • در حال حاضر هر کاربر تنها قادر به احراز هویت تنها یک شناسه کاربری نیک می باشد و بر اساس اعلام سایت نیک جزئیات بیشتر در رابطه با احراز هویت چندین شناسه کاربری توسط یک شخص به زودی اعلام خواهد شد.

سوالات متداول احراز هویت شناسه کاربری نیک

آیا احراز هویت شناسه نیک برای تمامی افراد اجباری می باشد؟

بله، در صورتی که اخیرا اقدام به ایجاد شناسه نیک نموده اید لازم است تا نسبت به احراز هویت شناسه خود اقدام نمایید و در غیر اینصورت امکان ثبت دامنه از طریق شناسه شما وجود نخواهد داشت.

احراز هویت شناسه کاربری nic.ir از چه تاریخی اجباری شده است؟

احراز کاربران در سایت nic.ir از ابتدای سال ۱۴۰۲ برای تمامی افراد اجباری شده است.

چه اطلاعاتی برای احراز هویت در سایت nic.ir لازم است؟

برای احراز هویت در سایت nic.ir به اطلاعات هویتی شما از جمله شماره شناسنامه، شماره موبایل با مالکیت شماره شناسنامه وارد شده و یک آدرس ایمیل می باشد.

مدت زمان مورد نیاز برای احراز هویت شناسه نیک چقدر است؟

فرایند احراز هویت شناسه نیک چندان زمان بر نمی باشد و در صورت موجود بودن تمامی اطلاعات لازم، این پروسه به زمانی در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه نیاز دارد.



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

آموزش تغییر رابط مالی دامنه های آی آر

admin

آموزش ثبت دامنه های آی آر

admin

عدم تایید دامنه های آی آر توسط وبسایت نیک و ثبت دامنه جایگزین

admin

شناسه نیک چیست؟

admin

توقف ثبت دامنه های آی آر در ساعات 23:00 الی 00:30

admin

آموزش تنظیم DNS و ایجاد دی ان اس اختصاصی دامنه آی آر (ir)

admin

نوشتن دیدگاه