...
اسپیس ایران | بلاگ
مدیریت سرور

آموزش ارتقا iLo4 در سرور های HP با سیستم عامل لینوکس

آموزش ارتقا iLO4

iLO یا Integrated Lights-Out یک فناوری مربوط به سرور های HP می باشد که امکان مدیریت سرورهای این شرکت را از طریق یک پنهای باند جداگانه با اتصال فیریکی یک پورت اترنت به سرور فراهم می کند. از طریق iLO بررسی وضعیت و مدیریت کامل سرور حتی در زمان از دسترس خارج شدن سیستم عامل سرور نیز از راه دور امکان پذیر می باشد، به همین جهت بروزرسانی مداوم iLO موضوعی بسیار مهم و ضروری برای حفظ امنیت سرور ها می باشد.

نسخه چهارم iLO در سرور های ProLiant نسل ۸ و نسل ۹ شرکت اچ پی پشتیبانی می شود. نحوه ارتقا iLO با توجه به نوع سیستم عامل نصب شده در سرور متفاوت می باشد،‌ در ادامه با نحوه بروزرسانی iLO4 در سرور های نسل ۸ و ۹ اچ پی با سیستم عامل لینوکس آشنا می شوید.

چنانچه سرور شما از iLO4 استفاده می کند و سیستم عامل نصب شده در سرور شما پایه لینوکس (Ubuntu,Centos, AlmaLinux, CloudLinux) می باشد می توانید از این آموزش استفاده کنید.

آموزش ارتقا iLO 4 در سرور های لینوکس

نسخه بروزرسانی: 2.82
تاریخ انتشار: Mar 2, 2023

۱- ابتدا از طریق SSH به سرور خود متصل شوید و هر دو فایل زیر که مربوط به بروزرسانی iLO 4 می باشد را از طریق دستورات زیر دانلود نمایید.

curl -fL -o "CP053894.scexe" https://downloads.hpe.com/pub/softlib2/software1/sc-linux-fw-ilo/p192122427/v218149/CP053894.scexe
curl -fL -o "firmware-ilo4-2.82-1.1.i386.rpm" https://downloads.hpe.com/pub/softlib2/software1/sc-linux-fw-ilo/p192122427/v218149/RPMS/i386/firmware-ilo4-2.82-1.1.i386.rpm

به دلیل محدودیت های اعمال شده به دلیل تحریم ها ممکن است دانلود فایل های بروزرسانی به صورت مستقیم از سرور های hpe.com توسط سرور های داخل کشور امکان پذیر نباشد، به همین جهت می توانید از دستورات زیر برای دانلود فایل های بروزرسانی از طریق سرور های اسپیس ایران استفاده نمایید:

wget https://dl.spaceiran.com/server-management/ilo/ilo4/CP053894.scexe
wget https://dl.spaceiran.com/server-management/ilo/ilo4/firmware-ilo4-2.82-1.1.i386.rpm

۲- پس از دانلود فایل های بروزرسانی، جهت آغاز بروزرسانی دستور زیر را در SSH اجرا نمایید:

sh CP053894.scexe

در ادامه از شما درخواست می شود تا انجام بروزرسانی را تایید نمایید. بروزرسانی کامل iLO به زمانی در حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه نیاز دارد و سپس پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن بروزرسانی در SSH نمایش داده می شود.

جهت اطمینان از بروزرسانی می توانید وارد بخش مدیریت iLO در سرور خود شوید و نسخه iLO را در صفحه اصلی بررسی نمایید.

پس از بروزرسانی iLO نیازی به ریبوت سرور نمی باشد.



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

آموزش نصب فایروال csf در سرور

admin

آشنایی با مشکل semget: No space left on device و راه حل آن

admin

نوشتن دیدگاه