...
اسپیس ایران | بلاگ
پورت ها

پورت 587 چیست و چه کاربردی دارد؟

پورت ۵۸۷

پورت 587 یکی از پورت‌های استاندارد SMTP است که برای ارسال ایمیل از طریق سرورهای ایمیل (email server) استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی پورت 587 و کاربردهای آن می‌ پردازیم.

تاریخچه پورت 587:

قبل از معرفی پورت 587 برای ارسال ایمیل ها از پورت 25 استفاده می‌شد. پورت 25 در دهه ۱۹۸۰ معرفی شده و محبوبیت زیادی در بین سازمان‌ها و افراد داشت. اما در سال‌های بعد، مشکلاتی با استفاده از پورت 25 به وجود آمد. به عنوان مثال، اکثر سرویس‌ های اینترنتی در هنگام ارسال ایمیل، برای ارسال اطلاعات و اطمینان از امنیت اطلاعات، از پروتکل SSL یا TLS استفاده می‌کردند. با این حال، پورت 25 از SSL / TLS پشتیبانی نمی‌ کرد و به همین دلیل امنیت ارتباطات را تامین نمی شد.

در سال ۱۹۹۸، پورت 587 به عنوان جایگزینی برای پورت 25 معرفی شد. این پورت برای ارسال ایمیل با استفاده از TLS و SSL طراحی شده و از امکانات امنیتی این پروتکل‌ ها بهره می‌ برد.

کاربردهای پورت 587:

استفاده از پورت 587 با امنیت بیشتر به عنوان جایگزینی برای پورت 25 برای ارسال ایمیل با استفاده از SSL / TLS باعث شده است که بسیاری از سرویس‌های اینترنتی و سازمان‌ها از این پورت استفاده کنند.

پورت 587، امکان ارسال ایمیل با استفاده از احراز هویت کاربر و احراز هویت سرور مقصد را برای اولین بار فراهم نمود و به این ترتیب، ارسال هرگونه ایمیل ناخواسته و سو استفاده از سرور های ایمیل از طریق پورت 25 ناممکن شد.

استفاده از پورت 587 در ارتباط با دیگر پروتکل‌ ها مانند POP3 و IMAP نیز ممکن است. اما به طور کلی، پورت 587 برای استفاده در ارسال ایمیل با استفاده از SMTP و SSL / TLS طراحی شده است.

در نهایت، با توجه به ویژگی های امنیتی و عملکرد بهتری که پورت 587 در مقایسه با پورت 25 دارد، توصیه می‌شود که برای ارسال ایمیل از این پورت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:
پورت ۴۶۵ چیست و چه کاربردی دارد؟
پورت ۴۴۳ چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا پورت 587 امن است؟

بله، پورت 587 یکی از پورت‌های امن برای ارسال ایمیل است. این پورت با استفاده از پروتکل SMTP با احراز هویت کاربر و احراز هویت سرور مقصد و با استفاده از SSL و TLS ارتباط برقرار می‌کند.

SSL (Secure Sockets Layer) و TLS (Transport Layer Security) دو پروتکل امنیتی هستند که اطلاعات منتقل شده بین دو سرور را رمزگذاری می‌کنند. با استفاده از SSL و TLS، هرگونه دسترسی غیرمجاز به اطلاعاتی که بین دو سیستم در حال انتقال هستند، امکان پذیر نیست.

استفاده از پورت 587 با استفاده از SSL / TLS به شما کمک می‌کند تا از برخی حملات امنیتی، مانند sniffing که در آن یک هکر قادر به مشاهده داده‌های در حال است جلوگیری کنید. همچنین، احراز هویت کاربر و احراز هویت سرور مقصد در این پورت باعث می‌شود تا هر گونه ایمیل ناخواسته یا spam از طریق این پورت ارسال نشود.

به طور کلی، استفاده از پورت 587 با استفاده از SSL / TLS به شما کمک می‌کند تا ایمیل های خود را با امنیت بیشتری ارسال نموده و امنیت اطلاعات و حریم خصوصی خود را حفظ نمایید.

پورت های جایگزین 587 چیست؟

1- پورت 465: این پورت در ارسال ایمیل از طریق SMTPS (SMTP over SSL) استفاده می شود و از SSL (Secure Sockets Layer) برای ارتباطات امن ایمیل پشتیبانی می کند.
2- پورت 2525: این پورت یکی از جایگزین های پورت 25 است و همانند پورت 587 در SMTP Submission استفاده می‌شود. این پورت نسبت به پورت های 587 و 465 کاربرد کمتری دارد.
3- پورت 25: این پورت یکی از اولین پورت های ارسال ایمیل می باشد و به دلیل آسیب پذیری های امنیتی و عدم پشتیبانی از ارتباط رمزگذاری شده امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سوالات متداول در زمینه پورت 587

نام و پروتکل پورت 587 چیست؟

پورت 587 با نام SMTP شناخته می شود.

کاربرد اصلی پورت 587 چیست؟

پورت 465 یکی از پورت های SMTP می باشد که از آن برای ارسال ایمیل استفاده می شود.



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

پورت 25 چیست و چه کاربردی دارد؟

admin

پورت 8080 (HTTP-alt) چیست و چه کاربردی دارد؟

admin

پورت 443 (HTTPS) چیست و چه کاربردی دارد؟

admin

پورت 80 (HTTP) چیست و چه کاربردی دارد؟

admin

پورت 21 (FTP) چیست و چه کاربردی دارد؟

admin

پورت 465 چیست و چه کاربردی دارد؟

admin

نوشتن دیدگاه