...
اسپیس ایران | بلاگ
دایرکت ادمین

آموزش ورود به دایرکت ادمین DirectAdmin

ورود به دایرکت ادمین

در صورت خریداری سرویس میزبانی وب با کنترل پنل دایرکت ادمین،‌ اطلاعات سرویس از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود. از ویژگی های دایرکت ادمین می تواند به رابط کاربری ساده، امنیت، سرعت و امکانات آن اشاره نمود. در این آموزش با نحوه ورود به کنترل پنل دایرکت ادمین و انواع روش های آن آشنا خواهید شد.

پس از خریداری سرویس میزبانی وب دایرکت ادمین شما ایمیلی دریافت می کنید که شامل مشخصات اصلی سرویس از جمله آی پی سرور، نام سرور ها، پورت پیشفرض دایرکت ادمین، نام کاربری و کلمه عبور سرویس می باشد.

پورت پیشفرض دایرکت ادمین

دایرکت ادمین به صورت پیشفرض از پورت 2222 استفاده می کند، این پورت معمولا پس از خرید سرویس میزبانی وب دایرکت ادمین در اختیار کاربران قرار می گیرد، این با این حال برخی هاستینگ ها این پورت را تغییر داده و از پورت های دیگری برای ورود به دایرکت ادمین استفاده می کنند. در سرویس های میزبانی وب اسپیس ایران پورت پیشفرض دایرکت ادمین 2222 می باشد،‌ با این حال چنانچه میزبان هاست شما از پورت دیگری برای دایرکت ادمین استفاده نماید، آن را به همراه اطلاعات سرویس هاست برای شما ارسال می نماید.

بیشتر بخوانید: آموزش فعالسازی گواهینامه SSL رایگان در هاست دایرکت ادمین

ورود به دایرکت ادمین از طریق آی پی

آی پی سرور در مشخصات سرویس برای شما ارسال می شود، برای ورود به دایرکت ادمین از طریق آی پی کافیست تا از آی پی سرور و پورت دایرکت ادمین استفاده نمایید. برای مثال چنانچه آی پی سرور شما xx.xx.xx.xx و پورت ورود به دایرکت ادمین 2222 باشد، می توانید برای ورود به دایرکت ادمین از آدرس زیر استفاده نمایید:

https://xx.xx.xx.xx:2222

در آدرس فوق لازم است تا آی پی سرور هاست خود را به جای عبارت xx.xx.xx.xx وارد نمایید، لطفا توجه داشته باشید در سرویس های میزبانی وب اسپیس ایران جهت امنیت SSL همواره در وضعیت فعال قرار دارد و به همین دلیل از آدرس دهی https استفاده شده است، در غیر اینصورت لازم است تا از آدرس زیر استفاده نمایید:

http://xx.xx.xx.xx:2222

بیشتر بخوانید: آموزش پارک دامنه در دایرکت ادمین

ورود به دایرکت ادمین از طریق دامنه

برای ورود به دایرکت ادمین می توانید از دامنه خود نیز استفاده نمایید، با این حال لازم است تا نام سرور های (DNS) سرویس میزبانی وب برای دامنه شما تنظیم شده باشد. شما می توانید نام سرور های سرویس میزبانی وب خود که در زمان سفارش سرویس دریافت نموده اید را از طریق کنترل پنل مدیریت دامنه برای دامنه خود تنظیم نمایید. چنانچه خریداری سرویس از اسپیس ایران انجام شده است می توانید از طریق بخش پشتیبانی اطلاع دهید تا تنظیمات توسط اسپیس ایران انجام گردد.

برای ورود به دایرکت ادمین از طریق دامنه خود در صورت تنظیم دی ان اس ها می توانید از آدرس های زیر استفاده کنید. (لازم است تا نام دامنه خود را با عبارت “yourdomain.com” جایگزین نمایید.)

در صورت فعال بودن SSL
https://yourdomain.com:2222
در صورت غیر فعال بودن SSL
http://yourdomain.com:2222

همچنین ورود به دایرکت ادمین از طریق آدرس /config به صورت زیر نیز امکان پذیر می باشد:

https://yourdomain.com/config

وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به دایرکت ادمین

پس از مراجعه به یکی از آدرس های بالا از طریق مرورگر، وارد صفحه ورود دایرکت ادمین می شوید. برای ورود به DirectAdmin لازم است تا نام کاربری و کلمه عبور هاست خود را وارد نمایید.

فیلد اول مربوط به نام کاربری یا Username سرویس هاست و فیلد دوم مربوط با کلمه عبور یا Password سرویس هاست شما می باشد که در زمان فعالسازی سرویس برای شما ارسال شده است. شما می توانید این اطلاعات را با ارسال درخواست پشتیبانی نیز دریافت نمایید.

۱- در قسمت Username نام کاربری هاست خود را وارد نمایید.
۲- در قسمت Password کلمه عبور هاست خود را وارد نمایید.
۳- پس از وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور روی گزینه Login یا Sign in کلیک نمایید.

تصویر صفحه ورود قالب جدید دایرکت ادمین:

Direct Admin Login Page

تصویر صفحه ورود قالب قدیمی دایرکت ادمین:

Direct Admin Login Page

نکته: در صورت وارد نمودن پیاپی اطلاعات ورود شامل نام کاربری یا کلمه عبور، به دلایل امنیتی دسترسی شما برای مدت زمان ۲۴ ساعت به سرور مسدود خواهد شد و لازم است تا برای حل مشکل با بخش پشتیبانی ارائه دهنده سرویس خود در ارتباط باشید.

نکته: فیلد های نام کاربری و کلمه عبور در صفحه ورود دایرکت ادمین به بزرگ و کوچک بودن حروف و همچنین وجود عبارات اضافه از جمله فاصله در کلمه عبور و نام کاربری حساس می باشند، لطفا دقت نمایید که اطلاعات وارد شده برای ورود کاملا یکسان با موارد صحیح باشند.

بیشتر بخوانید: آموزش تنظیم A Record در دایرکت ادمین

آموزش ورود به دایرکت ادمین از طریق بخش پشتیبانی اسپیس ایران

در این روش می توانید بدون نیاز به نام کاربری و کلمه عبور سرویس، از طریق حساب کاربری خود در بخش پشتیبانی اسپیس ایران وارد کنترل پنل هاست خود شوید. ابتدا وارد بخش پشتیبانی اسپیس ایران شوید و از منوی “سرویس ها” گزینه “سرویس های من” را انتخاب نموده و روی سرویس مورد نظر که قصد ورود به کنترل پنل آن را دارید انتخاب نمایید.

در این صفحه مشخصات سرویس هاست خود را مشاهده می نمایید،‌ برای ورود به دایرکت ادمین کافیست تا مطابق تصویر زیر روی گزینه “ورود به دایرکت ادمین” کلیک نمایید.

Spaceiran Login to DirectAdmin

در صورت وجود هرگونه خطا در مراحل ورود به بخش مدیریت دایرکت ادمین می توانید از طریق بخش پشتیبانی اسپیس ایران با ما در ارتباط باشید.

خطاهای احتمالی ورود به دایرکت ادمین

login details do not seem to be correct: این خطا به دلیل وارد نمودن نام کاربری یا کلمه عبور نادرست نمایش داده می شود، در زمان دریافت این خطا لازم است تا صحت نام کاربری و کلمه عبور وارد شده، کوچک یا بزرگ بودن حروف، عدم وجود اسپیس یا کاراکتر اضافه در ابتدا و انتهای کلمه عبور و نام کاربری و در نهایت صحت آی پی سرور مرتبط با هاست را بررسی نمایید.

عدم بارگذاری صفحه ورود دایرکت ادمین: چنانچه مشکلی در عملکرد سرور وجود نداشته باشد و با خطا در زمان بارگذاری صفحه ورود دایرکت ادمین مواجه شوید، این مورد می تواند به مسدود شدن آی پی شما توسط سرور به دلیل وارد نمودن پیاپی اطلاعات نادرست برای ورود به دایرکت ادمین رخ داده باشد و می توانید این موضوع را با پشتیبانی هاستینگ خود در میان بگذارید.

بروزرسانی کلمه عبور دایرکت ادمین

برای تغییر کلمه عبور ابتدا وارد دایرکت ادمین شده و عبارت User Profile را در قسمت سرچ دایرکت ادمین جستجو نمایید. پس از ورود به صفحه User Profile می توانید نبست به بروزرسانی کلمه عبور هاست خود اقدام نمایید.

DirectAdmin Change Password

۱- در قسمت Current DirectAdmin password کلمه عبور کنونی هاست خود را وارد نمایید.
۲- در قسمت New password کلمه عبور جدید هاست خود را وارد نمایید.
۳- روی گزینه Change Password کلیک نمایید.

چنانچه به کلمه عبور کنونی هاست خود دسترسی ندارد و یا ورود به دایرکت ادمین امکان پذیر نمی باشد می توانید این موضوع را با میزبان هاست خود در میان بگذارید.

سوالات متداول ورود به دایرکت ادمین

چگونه از امنیت اطلاعات ورود به دایرکت ادمین اطمینان پیدا کنم؟

توصیه می شود برای افزایش امنیت، از رمز عبور قوی و چندلایه استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ورود به دایرکت ادمین را با سایر اشخاص در میان نمی گذارید. همچنین در صورت تمایل می توانید نسبت به فعالسازی ورود دو مرحله ای دایرکت ادمین نیز اقدام نمایید.

چرا امکان دسترسی به صفحه ورود دایرکت ادمین وجود ندارد؟

در صورت عدم دسترسی به صفحه ورود دایرکت ادمین لازم است تا این مشکل را با ارائه دهنده خدمات میزبانی وب خود در میان بگذارید.

نام کاربری ورود به دایرکت ادمین چگونه ایجاد می شود؟

نام کاربری هاست دایرکت ادمین در زمان ایجاد هاست، توسط ارائه دهنده سرویس بر اساس دامنه پیشفرض هاست ایجاد می شود.

آیا تغییر نام کاربری هاست دایرکت ادمین امکان پذیر است؟

تغییر نام کاربری هاست توسط کاربران امکان پذیر نمی باشد و می توانید برای این مورد با ارائه دهنده خدمات میزبانی وب خود در ارتباط باشید.



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

چرا فضای مصرف شده هاست صحیح نمایش داده نمی شود؟

admin

دایرکت ادمین چیست؟ (معرفی کنترل پنل دایرکت ادمین)

admin

آموزش تغییر دامنه هاست در دایرکت ادمین

admin

آموزش فعالسازی گواهینامه SSL رایگان در هاست دایرکت ادمین

admin

آموزش انتقال فایل ها در دایرکت ادمین از یک پوشه به پوشه ی دیگر

admin

آموزش تصویری ایجاد اکانت اف تی پی در دایرکت ادمین

admin

نوشتن دیدگاه