...
اسپیس ایران | بلاگ
معنای پسوند دامنه ها

معنای پسوند دامنه Pro (معرفی دامنه Pro و شرایط ثبت)

پسوند دامنه pro

پسوند دامنه pro یک پسوند سطح بالا منحصراً برای افراد حرفه ای است، PRO مخفف “Professional” و این پسوند به معنای حرفه ای بودن می باشد. دامنه های .pro فارغ از صنعت، کشور یا سازمان در دسترس تمامی متخصصان قرار دارند و قابل ثبت می باشند با این حال لازم است تا تخصص ثبت کننده دامنه مشخص گردد.

تاریخچه پسوند دامنه Pro

در اکتبر سال 2000، جیسون دراموند شرکت RegistryPro را تأسیس کرد تا به طور مشترک با Register.com برای دامنه های .pro مناقصه کند. در ماه مه 2002 این شرکت قرارداد خود را با (ICANN) سازمانی که نام‌ های دامنه جهانی را مدیریت می‌کند، امضا نمود. ثبت دامنه با پسوند Pro در ابتدا در ژوئن 2004 با امکان ثبت محدود به چهار حرفه راه اندازی شد: حسابداران، مهندسان، وکلا و متخصصان پزشکی در کانادا، آلمان، بریتانیا و ایالات متحده.

در مارس 2005، ثبت کننده EnCirca سرویس بحث برانگیز ProForwarding خود را معرفی کرد که به افراد با مشاغل تأیید نشده امکان می داد دامنه ها با پسوند Pro را ثبت کنند. بدین صورت ثبت‌ کنندگان سی روز فرصت داشتند تا قبل از فعال شدن دامنه خود، اعتبار خود را ارائه کنند. در مجموع تا تاریخ ژانویه 2008 تعداد 6899 دامنه به ثبت رسید.

آیا پسوند دامنه pro. متعلق به یک کشور خاص است؟

پسوند دامنه pro. یک دامنه بین المللی از نوع Top Level TLD بوده و متعلق به یک کشور خاص نمی باشد.

چه افرادی می توانند دامنه pro. ثبت کنند؟ شرایط ثبت دامنه Pro

تمامی افراد که در زمینه فعالیت خود دارای تخصص و مدرک معتبر می باشند، خدمات حرفه ای ارائه می دهند یا داری مجوز تایید شده یک نهاد خاص می باشند می توانند نسبت به ثبت دامنه با پسوند pro. اقدام نمایند با این حال توصیه می شود از ثبت دامنه های pro با مشخصات کشور ایران خودداری نمایید.

۱- شما به عنوان یک فرد یا گروه حرفه‌ای خدمات و سرویس‌های مشخصی را ارائه کنید.
۲- کسب و کار شما از طریق یک مرجع دولتی یا مرجعی که از طرف دولت صاحب صلاحیت شناخته می شود ثبت شده باشد و دارای مجوز فعالیت باشید.
۳- برای ارائه خدمات دریافت مجوز از طرف اعضای این مرجع صاحب صلاحیت الزامی باشد.
۴- شما در زمینه‌ فعالیت خود حرفه ای و صاحب حسن شهرت باشید.

مراحل ثبت دامنه های pro. چیست؟

در زمان ثبت دامنه با پسوند pro. لازم است تا برخی مستندات و مدارک را ارسال نمایید که تخصص شما را تایید نماید. پس از ارسال این اطلاعات، ثبت نام شما کامل شده است و می توانید یک وب سایت راه اندازی کنید. تمامی ثبت کنندگان دامنه های pro مشمول نظارت تصادفی و بررسی اطلاعات می باشند. بر اساس این برنامه دامنه درخواست می شود تا اطلاعاتی را در رابطه با صلاحیت حرفه ای خود ارائه نمایند، برای مثال: اطلاعات شناسایی، اطلاعات تماس، اطلاعات مربوط به حرفه مانند شماره مجوز و.. چنانچه ثبت کننده دامنه قادر به ارسال مستندات لازم نباشد، ممکن است دامنه مورد نظر سلب مسئولیت شده و از دسترس خارج گردد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت دامنه های pro. به صورت رسمی و قانونی:

Profession: تخصص
Licensing authority: مرجع صادر کننده مدرک
Authority website: وب سایت مرجع صادر کننده مدرک
License number: شماره گواهینامه مورد نظر



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

معنای پسوند دامنه com

admin

معنای پسوند دامنه org

admin

معنای پسوند دامنه co.

admin

معنای پسوند دامنه name.

admin

معنای پسوند دامنه asia.

admin

معنای پسوند دامنه info.

admin

نوشتن دیدگاه