...
اسپیس ایران | بلاگ
اینترنت

لیست بهترین دی ان اس ها DNS برای رفع تحریم

بهترین دی ان اس های رفع تحریم

دی ان اس (DNS) به معنای سیستم نام دامنه بوده و وظیفه آن اتصال دامنه به آی پی می باشد. برای مثال زمانی که به دامنه spaceiran.com مراجعه می کنید، مرورگر شما از طریق DNS آی پی سرور میزبان وبسایت اسپیس ایران را شناسایی نموده و می تواند از IP برای اتصال به سرور استفاده نماید.

در این مطلب لیست کاملی از بهترین ارائه دهندگان DNS رفع تحریم و بازی ها را معرفی می کنیم، این مطلب به صورت پیوسته همزمان با بروزرسانی دی ان اس ها و اضافه شدن سرویس های دی ان اس جدید بروز می گردد.

سرویس های DNS رفع تحریم چگونه کار می کنند؟

سرویس های رفع تحریم دی ان اس با استفاده از تنظیم DNS در سیستم عامل یا مرورگر کاربران، ترافیک سایت های تحریم شده را از طریق سرور هایی در خارج از کشور دریافت و به کاربر منتقل می کنند، بدین صورت امکان دسترسی به سایت ها یا سرویس های تحریم شده در داخل کشور امکان پذیر می گردد.

نحوه استفاده از DNS برای رفع تحریم

در تمامی سیستم عامل ها از جلمه ویندوز، مک، iOS, iPad OS ، اندرویید و.. در بخش تنظیمات شبکه (Network) یا وای فای بخشی برای تنظیم دی ان اس ها در نظر گرفته شده و کاربران می توانند دی ان اس های مورد نظرشان را تنظیم نمایند.

انواع DNS ها

به طور کلی سرویس های دی ان اس به چند دسته داخلی، خارجی، مناسب بازی و.. تقسیم می شوند. سرویس هایی که دسترسی به نرم افزار ها و وبسایت های تخصصی و کاربردی و همچنین دانلود را امکان پذیر نموده و یا برای کاهش پینگ،‌ بازی و.. مناسب هستند.

به طور کلی DNS بخش مهمی از ساختار اینترنت را تشکیل می دهد و ما خواسته یا ناخواسته در حال استفاده از آن هستیم، در ادامه برخی از بهترین سرویس دهندگان دی ان اس برای رفع تحریم و بازی را معرفی می کنیم.

سرویس دی ان اس شکن shecan.ir

سرویس DNS شکن (shecan.ir)

شکن یکی از اولین دی ان اس های ایرانی برای رفع تحریم بوده و لیست کاملی از سایت ها و سرویس های تحریم شده را پشتیبانی می کند، در بسیاری موارد استفاده از دی ان اس های شکن علاوه بر رفع تحریم برای کاهش پینگ و بازی نیز مناسب می باشد. شکن سرویس هایی مانند پی پال، ویزا، جاوا، آیتونز، اوراکل، سرویس های گوگل، وردپرس، اندرویید، یونیتی، اینتل آمازون، ای بی، ادوبی و … را برای رفع تحریم پشتیبانی می کند.

دی ان اس های شکن:

178.22.122.100
185.51.200.2
DNS-over-TLS: free.shecan.ir
DNS-over-HTTPS: https://free.shecan.ir/dns-query

سرویس دی ان اس ۴۰۳

۴۰۳ بیشتر تمرکز خود را روی حل مشکلات برنامه نویسان و توسعه دهندگان داخل کشور قرار داده و می تواند مشکلات دسترسی به برخی کتابخانه ها و وبسایت ها را برای توسعه دهندگان برطرف نماید.

دی ان اس های ۴۰۳

10.202.10.202
10.202.10.102
DNS-over-TLS: dns.403.online
DNS-over-HTTPS: https://dns.403.online/dns-query
سرویس دی ان اس بگذر

سرویس DNS بگذر (begzar.ir)

بگذر نام سرویس دی ان اس دیگریست که سایت ها و سرویس های زیادی را برای رفع تحریم پشتیبانی می کند. در زمان نگارش این مطلب، بگذر از ۸۷۶ سایت برای رفع تحریم پشتیبانی می کند.

برخی از سرویس های پشتیبانی شده توسط دی ان اس های بگذر برای رفع تحریم:

Microsoft, Apple, Dell, Nvidia, Intel, Xbox, Xbox Live, Android, Oracle, Google Analytics, Oracle, AT&T, Fiverr, Team Viewer, , Java, NodeSource, PHP, Spotify, Cisco, Adobe, Firebase, IMVB, Lenovo, MaxMind, Shopify, MySQL, Envato, IDM, Level3, One Signal, Origin, Sorce Forget, Git Lab, Google Developors, PlayStation

دی ان اس های بگذر:

185.55.226.26
185.55.225.25
سرویس دی ان اس رادار بازی

سرویس DNS رادار (radar.game)

سرویس دی ان اس رادار توسط جمعی از گیمر های مختلف کشور با حمایت ورازات ارتباطات ایجاد شده تا مشکلات گیمر ها را برطرف نماید. استفاده از رادار رایگان است و موجب کاهش پینگ و رفع اختلالات بازی ها می شود. یکی از قابلیت های جذاب رادار برای گیمر ها ایجاد CDN محتوای بازی ها در داخل کشور است که سرعت دانلود، آپلود و لود بازی ها را به مقدار قابل توجهی بهبود می بخشد.

لیست برخی بازی های پشتیبانی شده توسط دی ان اس های رادار برای رفع تحریم و بهبود پینگ:

Among Us, CSGO, Fifa mobile, Clash of Clans, Quiz of Kings, Fifa 22, Rainbow Six, FIFA 23, Crab champions, Aim Lab, Arcade games, Dota2, Half Life, World of Tanks, Pico Park, Grid
Last Day on earth, Stand Off, Clash Royale, Rocket League, Fruit Ninja, Super mario Run, Pokemon, T3 Arena, Microsoft flight simulator, Goose Goose Duck, Forza Motorsport 7, Company of heroes, Master Duel, Plants vs Zombie, CS 1.6, CS Source, Disney Mirrorverse, Contest of Champions, Minecraft, CS Source, Clash of Queens, League of Kings, Bloody Bastards, Battle Prime, Game of Sultans, Spartacus, Clash of Zombies 2, Light Response, Clash of zombies 2022, Perfect Kick, Hoomeez, Zula mobile, Top Football Manager, War And Magic, Zero to Hundred, On The Run, Badlanders, Zula, Mafia city, Mafia Nights, Mafia League, Clash of Legends, Tap Tap Heroes, Battlefield 1, Candy CrushBorder Siege, Cosmo Race, Battlefield V, Battlefield 2042, War Machines, Traffic Rider, Destiny 2, Traffic Racer, Hole.io, Stickman Skate Battle, War Thunder, World Of Warships, Popular Wars, Toon Blast, Tiki Kart 3D, Westland : survival, Call of duty Cold War, Call of duty Vanguard, Call of duty Warzone2, Snooker Professional 3D, Football Strike: Online Soccer

دی ان اس های رادار

10.202.10.10
10.202.10.11
سرویس دی ان اس الکترو Electro

سرویس DNS الکترو (electrotm.org)

اکترو نام دیگر سرویس دهنده دی ان اس رفع تحریم می باشد که روی رفع تحریم وبسایت ها، نرم افزار ها و بازی ها تمرکز دارد.

دی ان اس های الکترو

78.157.42.100
78.157.42.101

سرویس DNS پیشگامان (pishgaman.net)

پیشگامان یکی از ارائه دهندگان سرویس اینترنت می باشد که می توانید از دی ان اس های آن استفاده نمایید.

دی ان اس های پیشگامان

5.202.100.100
5.202.100.101 

سرویس DNS شاتل (shatel.ir)

دی ان اس های سرویس اینترنت شاتل به صورت زیر می باشد، در زمان نگارش این مطلب دی ان اس های شاتل تنها توسط کاربران ADSL شاتل قابل استفاده می باشد.

85.15.1.14
85.15.1.15

بهترین دی ان اس ها برای رفع تحریم وبسایت ها و نرم افزار ها

دی ان اس های شکن، بگذر و ۴۰۳ به صورت تخصصی روی رفع تحریم سایت ها و نرم افزار ها تمرکز دارند و می توانند در رفع تحریم بسیار از سایت ها موثر عمل نمایند.

بهترین دی ان اس های برای بازی

دی ان اس هایی که به طور اختصاصی برای رفع تحریم و کاهش پینگ بازی ها فعالیت می کنند، دارار و الکترو می باشند، با این حال مواردی مانند شکن، ۴۰۳ و بگذ نیز می توانند در این مورد موثر باشند.

یافتن بهترین دی ان اس برای رفع تحریم

دی ان اس های رفع تحریم با توجه به وبسایت، یا نرم افزار مورد نظر شما می توانند عملکرد متفاوتی داشته باشند، توصیه می شود استفاده از چند دی ان اس را به صورت آزمایشی بررسی نموده و سپس از دی ان اسی که در رفع تحریم وبسایت، نرم افزار یا بازی مورد نظر شما بهترین عملکرد را دارد استفاده نمایید.

آیا در صورت استفاده از DNS تمامی سرویس ها رفع تحریم خواهد شد؟

خیر، در صورت استفاده از DNS تنها سایت ها و سرویس هایی که توسط DNS مورد استفاده شما پشتیبانی می شوند رفع تحریم خواهند شد، در برخی از سرویس های DNS رفع تحریم امکان پیشنهاد رفع تحریم دامنه ها و سرویس های درخواستی کاربران نیز وجود دارد.

آیا دی ان اس آی پی من را تغییر می دهد؟

به طور کلی در صورت استفاده از دی ان اس های رفع تحریم آی پی اصلی شما تغییر نمی کند و ترافیک سرویس های تحریم شده از سرور های ارائه دهنده دی ان اس مربوطه عبور می نماید.

آیا استفاده از دی ان اس های رفع تحریم رایگان است؟

استفاده از نسخه پایه ارائه دهندگان دی ان اس رایگان می باشد با این حال اکثر سرویس دهندگان دی ان اس رفع تحریم، نسخه غیر رایگان اشتراکی به همراه امکاناتی بیشتر از نسخه پایه نیز ارائه می دهند.



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

آی پی استاتیک (آی پی ثابت) چیست؟ همه چیز درباره IP ثابت

admin

آر اس اس (RSS) چیست؟

admin

اختلال پورت 22 و پروتکل SSH در داخل کشور

admin

آی پی چیست؟ (مقاله ای کامل در مورد IP و انواع آن)

admin

رتبه سرعت اینترنت ایران و سایر کشور ها در سال 2023

admin

اختلال پورت 21 و پروتکل FTP در داخل کشور

admin

نوشتن دیدگاه