...
اسپیس ایران | بلاگ
دایرکت ادمین

آموزش کامل تهیه، ریستور و دانلود بک آپ در هاست دایرکت ادمین

آموزش تهیه، ریستور و دانلود بک آپ در هاست دایرکت ادمین

در این آموزش به نحوه تهیه و دانلود بک آپ و همچنین بازگردانی (ریستور) بک آپ در هاست دایرکت ادمین می پردازیم، تهیه و دانلود بک آپ امری بسیار ساده و ضروری می باشد. در اسپیس ایران همواره تمرکز ویژه ای روی تهیه بک آپ وجود دارد و از تمامی سرویس های میزبانی شده به طور پیوسته نسخه پشتیبان تهیه می شود، با این حال به تمامی کاربران توصیه می شود به صورت دوره ای نسبت به تهیه بک آپ از اطلاعات هاست خود و دانلود آن نزد خود اقدام نمایند. در ادامه این مطلب با نحوه تهیه بک آپ در دایرکت ادمین، ریستور یا بازگردانی بک آپ دایرکت ادمین و همچنین دانلود بک آپ دایرکت ادمین آشنا می شوید.

آموزش تهیه بک آپ در دایرکت ادمین

۱- برای تهیه بک آپ ابتدا وارد دایرکت ادمین شوید.

۲- در صفحه اصلی کنترل پنل دایرکت ادمین عبارت Create/Restore Backups را جستجو نموده و روی آن کلیک نمایید.

DirectAdmin Backup

همچنین می توانید در قسمت “Advanced Features” دایرکت ادمین روی گزینه “Create/Restore Backups” کلیک نمایید.

DirectAdmin Backup

در صفحه تهیه بک آپ دایرکت ادمین می توانید قسمت هایی که هاست که قصد تهیه بک آپ از آن دارید را انتخاب نمایید. به طور پیشفرض تمامی گزینه ها فعال است، چنانچه قصد تهیه بک آپ از تمامی اطلاعات هاست را دارید، نیازی به تغییر در این قسمت نمی باشد.

DirectAdmin Backup

۳- برای تهیه بک آپ روی گزینه “Create Backup” کلیک نمایید، پس از کلیک روی این گزینه پیام زیر نمایش داده خواهد شد که به معنای آغاز تهیه بک آپ می باشد.

مدت زمان ایجاد بک آپ با توجه به حجم اطلاعات هاست شما متفاوت می باشد،‌ پس از آماده شدن فایل بک آپ یک پیام جدید در قسمت پیام های دایرکت ادمین (Massages) با عنوان “Your backups are now ready” ایجاد خواهد شد که نشان می دهد تهیه بک آپ با موفقیت انجام شده است.

نکته: برای ایجاد فایل بک آپ لازم است تا فضای کافی در هاست شما برای ذخیره سازی بک آپ وجود داشته باشد، در غیر اینصورت فرایند تهیه بک آپ با خطا مواجه خواهد شد.

آموزش دانلود بک آپ هاست دایرکت ادمین

پس از ایجاد بک آپ، یک پوشه با نام “Backups” در هاست ایجاد شده و فایل بک آپ در این پوشه ایجاد می شود. برای دانلود بک آپ کافیست وارد فایل منیجر دایرکت ادمین شده و پس از ورود به پوشه “Backups” روی فایل بک آپ مورد نظر جهت دانلود کلیک نمایید. (پسوند فایل های بک آپ در دایرکت ادمین tar.gz می باشد)

آموزش بازگردانی (ریستور) بک آپ در دایرکت ادمین (بازیابی نسخه پشتیبان)

۱- اگر در گذشته فایل بک آپ هاست خود را دانلود نموده اید و نزد خود نگهداری می کنید،‌ لازم است تا این فایل را جهت بازگردانی در هاست خود آپلود نمایید.

در دایرکت ادمین از پوشه ای با نام “Backups” برای ذخیره سازی و ریستور بک آپ ها استفاده می شود. پوشه Backups به طور پیشفرض در هاست موجود نبوده و با ایجاد اولین بک آپ در هاست شما ایجاد می شود.

چنانچه این پوشه در هاست شما موجود نمی باشد و قصد آپلود بک آپ را دارید می توانید یک پوشه با نام “Backups” در پوشه اصلی فایل منیجر دایرکت ادمین ایجاد نموده و فایل بک آپ خود را بدون تغییر نام و با فرمت tar.gz در این پوشه آپلود نمایید.

چنانچه فایل بک آپ در گذشته ایجاد شده و در پوشه Backups موجود است نیاز به اقدامی نمی باشد.

۲- سپس در دایرکت ادمین به قسمت “Create/Restore Backups” مراجعه نمایید، در صورت لزوم می توانید عبارت Create/Restore Backups را در قسمت جستجوی دایرکت ادمین جستجو نموده و یا از طریق قسمت “Advanced Features” روی این گزینه کلیک نمایید.

۳- برای ریستور بک آپ،‌ در بخش بک آپ دایرکت ادمین روی گزینه “Restore Backup” کلیک نمایید.

DirectAdmin Backup

۴- در این صفحه می توانید لیست بک آپ هایی که در پوشه “Backups” موجود می باشند را مشاهده نموده و بک آپ مورد نظر را جهت رستور انتخاب نمایید.

DirectAdmin Backup

۵- پس از انتخاب بک آپ مورد نظر روی گزینه Restore کلیک نمایید. فراید بازگردانی بک آپ پس از کلیک روی این گزینه آغاز خواهد شد، مدت زمان ریستور بک آپ با توجه به حجم بک آپ می تواند متفاوت باشد.

پس از پایان ریستور بک آپ، پیغامی در بخش پیام های دایرکت ادمین (Massages) ایجاد خواهد شد، همچنین اگر خطایی در ریستور بک آپ وجود داشته باشد نیز در همین قسمت قابل مشاهده خواهد بود.

پرسش های متداول

چرا اسپیس ایران روی تهیه و دانلود بک آپ توسط کاربران تاکید دارد؟

در اسپیس ایران از تمامی سرویس های میزبانی وب با اولویت بالا نسخه پشتیبان تهیه می شود، با این حال احتمال بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری برای تمامی سرور ها وجود دارد و به تمامی افراد توصیه می شود تا به صورت دوره ای و منظم از تمامی اطلاعات سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنند.

محل ذخیره سازی فایل های بک آپ در دایرکت ادمین کجاست؟

در کنترل پنل دایرکت ادمین ذخیره سازی فایل های بک آپ در پوشه ای در فایل منیجر با نام Backups انجام می شود. این پوشه اولیه فایل منیجر دایرکت ادمین با نام Backups موجود است.

چطور می توانم فایل بک آپ هاست را دانلود کنم؟

پس از ایجاد بک آپ در دایرکت ادمین، می توانید به پوشه Backups در فایل منیجر دایرکت ادمین مراجعه نموده و روی فایل بک آپ ایجاد شده جهت دانلود کلیک نمایید.

برای تهیه بک آپ به چه میزان فضا نیاز می باشد؟

به طور کلی لازم است تا فضای آزاد برای ایجاد بک آپ در هاست وجود داشته باشد، در غیر اینصورت ایجاد فایل بک آپ با خطا مواجه خواهد شد. با توجه به نوع فایل های موجود در هاست، برای تهیه بک آپ نیاز به حدود ۴۰ درصد فضای آزاد در هاست جهت تهیه بک آپ می باشد.

چگونه از ایجاد و ریستور بک آپ اطمینان پیدا کنم؟

پس از تهیه و ریستور بک آپ در بخش پیام های دایرکت ادمین با نام Massages یک پیام جدید ایجاد می شود که از طریق آن می توانید از تهیه و ریستور بک آپ خود اطمینان حاصل نمایید.

فرمت ذخیره سازی بک آپ در دایرکت ادمین چیست؟

در دایرکت ادمین از فرمت tar.gz برای فشرده سازی بک آپ ها استفاده می شود.



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

آموزش تغییر قالب هاست دایرکت ادمین

admin

نسخه پایدار قالب جدید دایرکت ادمین با نام evolution منتشر شد

admin

دایرکت ادمین چیست؟ (معرفی کنترل پنل دایرکت ادمین)

admin

آموزش ایجاد اکانت اف تی پی (FTP) در دایرکت ادمین

admin

آموزش انتقال فایل ها در دایرکت ادمین از یک پوشه به پوشه ی دیگر

admin

آموزش پارک دامنه در دایرکت ادمین

admin

نوشتن دیدگاه