...
اسپیس ایران | بلاگ
میزبانی وب

تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین

سی پنل و دایرکت ادمین هر دو کنترل پنل های محبوبی هستند و می توان این دو کنترل پنل را محبوب ترین کنترل پنل های میزبانی وب در جهان دانست، سوالی که در بسیاری مواقع برای کاربران مطرح می شود این است که باید کدام کنترل پنل را انتخاب کرد؟

در این مطلب به بررسی قابلیت ها و ویژگی های دایرکت ادمین و سی پنل می پردازیم.

یکی از اصلی ترین ویژگی های این کنترل پنل ها ساده بودن کار با آن ها می باشد به طوری که پس از چند ساعت با اکثر بخش های کنترل پنل آشنا خواهید شد، افراد زیادی تنها کنترل پنل دایرکت ادمین را یک کنترل پنل کامل و حرفه ای می دانند و عده ای دیگر تنها حاظر به کار با سی پنل هستند، این موضوع معمولا به زمان شروع کار با این کنترل پنل ها و اینکه کاربر به کدام کنترل پنل عادت کرده است بستگی دارد، واقعیت این است که این کنترل پنل ها به حد کافی قدرتمند و ساده هستند و ویژگی های متفاوت آن ها در نوع راه اندازی یک سایت هیچ تفاوتی برای کاربر ایجاد نمی کنند، تفاوتی ندارد هاست شما سی پنل باشد یا دایرکت ادمین شما با هر دو این کنترل پنل ها قادر به راه اندازی یک وبسایت حرفه ای خواهید بود، در حال حاظر تقریبا تمامی وبسایت های معتبر لینوکس از یکی از این دو کنترل پنل استفاده می کنند.

دایرکت ادمین و سی پنل هر دو حرفه ای هستند و طوری طراحی شده اند که هر کاربری پس از چند دقیقه با محیط کنترل پنل آشنا شود و قادر به مدیریت آن باشد، تفاوت های این دو کنترل پنل برای کاربران محسوس نیست.

علاوه بر آن معمولا بخش پشتیبانی سرویس دهندگان هاستینگ آماده پاسخگویی به سوالات کاربران در مورد کنترل پنل است به عنوان مثال بخش پشتیبانی اسپیس ایران همواره آماده رسیدگی به درخواست ها و سوالات کاربران می باشد.

جدا از تمامی این موارد اگر شما قصد راه اندازی سایت با یک سیستم مدیریت محتوا مانند جوملا یا وردپرس را داشته باشید هیچ تفاوتی ندارد که از چه کنترل پنلی استفاده کنید و کاربران تنها در زمان نصب سیستم مدیریت محتوا به کنترل پنل احتیاج خواهند داشت و پس از آن برای مدیریت وبسایت از کنترل پنل سیستم مدیریت محتوای نصب شده استفاده می شود.

اگر تا اینجا این دو کنترل پنل را با یکدیگر برابر دانسته باشیم تفاوت های اصلی این کنترل پنل ها از این بخش شروع می شود و آن مشکلات تحریم های سخت گیرانه سی پنل برای کاربران ایرانی است، طبق قوانین سی پنل استفاده از این کنترل پنل برای کاربران ایرانی مجاز نیست و کاربران ایرانی به دلیل تحریم های بین المللی حق استفاده از این کنترل پنل را ندارند،  اکثر هاستینگ های ایرانی با روش های خاص و دور زدن تحریم ها امکان استفاده از این کنترل پنل را برای کاربران فراهم می کنند اما احتمال تحریم و مسدود شدن کنترل پنل در هر لحظه وجود دارد و معمولا این مشکل در سال چندین بار ایجاد می شود، اگر در آینده تحریم ها افزایش یابد و یا به صورت جدی تری مورد پیگیری قرار بگیرند سی پنل می تواند به سادگی با توجه به دامنه های آی آر میزبانی شده در هر سرور متوجه ایرانی بودن هویت سایت ها شود و در نهایت دسترسی کاربران به کنترل پنل مسدود می شود. سی پنل حتی می تواند با یک آپدیت نرم افزاری ساده امکان میزبانی دامنه های آی آر در این کنترل پنل را حذف کند و در این شرایط مشکلات زیادی برای صد ها وبسایت ایجاد خواهد شد.

این موضوع یک ریسک بزرگ است که ما در اسپیس ایران آن را نمی پذیریم، به همین دلیل در سرویس های میزبانی وب اسپیس ایران از کنترل پنل دایرکت ادمین استفاده می شود، دایرکت ادمین هیچکدام از مشکلات تحریم را ندارد و کاربران ایرانی می توانند بدون نگرانی از مسدود شدن کنترل پنل و مشکلات تحریم آزادانه از آن استفاده کنند.

پیشنهاد نهایی ما کنترل پنل دایرکت ادمین است با این وجود عده ای همچنان کنترل پنل سی پنل را می پسندند، انتخاب بین این دو کنترل پنل کاملا سلیقه ای است و کاملا به شما بستگی دارد، در نهایت شما تصمیم گیرنده خواهید بود.

ویژگی های اصلی کنترل پنل دایرکت ادمین:

عدم وجود مشکلات تحریم برای کاربران ایرانی
سرعت بسیار بالای بارگذاری کنترل پنل
محیط کاربری ساده و زیبا
ساده بودن کار با دایرکت ادمین
پایداری بیشتر نسبت به سی پنل
عملکرد و اجرای سریع  و عدم وجود منابع حاشیه ای موجود در سی پنل
امنیت بسیار بالا

برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه تفاوت سی پنل با دایرکت ادمین مراجعه نمایید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد به شما کمکی کند، در اسپیس ایران زمان زیادی برای تهیه و آماده سازی مقالات آموزشی صرف می شود، لطفا از کپی برداری مطالب خودداری فرمایید.

تقاوت های سی پنل و دایرکت ادمین – فرق دایرکت ادمین و سی پنل – فرق directadmin و cpanel – مشکلات تحریم سی پنل – چرا دایرکت ادمین؟ – هاست دایرکت ادمین – بررسی تفاوت های سی پنل و دایرکت ادمین – کنترل پنل دایرکت ادمین



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

نام میزبان هاست (hostname) من چیست؟

admin

معنای ارور 403 و روش های رفع این ارور

admin

آموزش فعال سازی Hotlink Protection و جلوگیری از دسترسی سایر سایت ها به فایل های هاست

admin

مقایسه هاست ایران و خارج از ایران

admin

معنای ارور های 400 , 403 , 404 , 500 , 503 , 504

admin

تاثیر نام دامنه در سئو سایت

admin

نوشتن دیدگاه