...
اسپیس ایران | بلاگ
میزبانی وب

مقایسه هاست ایران و خارج از ایران

میزبانی وب در داخل یا خارج از کشور؟ این پرسش ممکن است برای بسیاری از افراد قبل از خرید هاست ایجاد شود. در این مطلب به مقایسه کامل سرویس های میزبانی داخل و خارج از کشور به زبان بسیار ساده می پردازیم و این سرویس ها را از بسیاری جهات با یکدیگر مقایسه می کنیم.

برای مقایسه سرور های داخل و خارج از کشور می توانید این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید.

سرعت دسترسی و پینگ

 در صورتی که سرور میزبان یا هاستینگ شما در کشور ایران باشد سرعت بارگذاری سایت شما به دلیل کاهش پینگ و مسافت کمتر بین سرور های داخل کشور و کاربرانی که در داخل کشور قصد دسترسی دارند بالاتر خواهد بود. اما این تفاوت نسبت به سرور های خارج از کشور چقدر است؟ آیا تبلیغاتی که در رابطه با بارگذاری سریع تر سایت های میزبانی شده در داخل کشور انجام می شود صحت دارد؟

پاسخ این سوال کاملا به کشور میزبان سرور ارتباط دارد، برای مثال سرور های موجود در کشور آمریکا به دلیل فاصله جغرافیایی زیاد، پینگ بالاتری نسبت به کشور ایران داشته و برای میزبانی سایت ها پیشنهاد نمی شوند، از طرفی سرور های اروپایی با توجه به فاصله جغرافیایی اندک و دیتاسنتر های با کیفیت پینگ بسیار مناسبی به ایران دارند.

مطابق بررسی های انجام شده در اسپیس ایران، تفاوت پینگ سرور های داخل کشور و سرور های اروپایی مانند آلمان در حدود 30 تا 50 میلی ثانیه (0.050 ثانیه) می باشد، این زمان بسیار اندک بوده و بدان معناست که کاربر عملا هیچ تفاوتی در سرعت بارگذاری سایت خود نسبت به سرور های داخل کشور احساس نخواهد کرد.

در صورت میزبانی سایت ها در سرور های اروپایی، با توجه به وجود قدرتمند ترین دیتاسنتر های جهان، پایداری بسیار بالا و پورت های بسیار قدرتمند، حتی کاربران داخل کشور نیز سرعت بارگذاری، کیفیت و پایداری بالاتری را نسبت به سرور های داخل کشور تجربه خواهند کرد.

سرعت دسترسی کاربران خارجی به سرور های داخل کشور چگونه است؟

اکنون بخش مهمی از این مقایسه می رسیم، بخشی که معمولا به آن اشاره نمی شود. حتی اگر سرعت دسترسی کاربران به سرور های داخل کشور را در سطحی استاندارد در نظر بگیریم، کیفیت پورت این سرور ها در اتصال به اینترنت جهانی و تبادل هرگونه اطلاعات با سرور های سایر کشور ها محدود شده است، بدین معنا که کاربران داخل کشور می توانند سرعت نسبتا مناسبی در دسترسی به سرور های داخل کشور داشته باشند اما این سرعت برای کاربران خارجی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در بررسی سه سرور داخل کشور از سه دیتاسنتر مختلف در نهایت میانگین سرعت تبادل اطلاعات سرور های داخل با خارج در سرور هایی با پورت 1 گیگابیت حدود 20 مگابیت بر ثانیه بود در حالی که کمترین سرعت پایدار در سرور های خارجی، پورت تضمین شده 1 گیگابیت بر ثانیه (50 برابر بیشتر) می باشد.

در اینصورت کاربران خارج از کشور، ربات ها، موتور های جستجو و.. به سختی به سایت های میزبانی شده در داخل کشور دسترسی خواهند داشت و این موضوع می تواند موجب افت رتبه سایت ها در موتور های جستجو و.. گردد. به همین دلیل سایت های میزبانی شده در سرور های خارجی از رتبه و جایگاه بهتری برخوردار هستند.

پایداری، آپتایم و پهنای باند

سرورهای خارج از کشور با توجه به میزبانی در معتبر ترین و عظیم ترین دیتاسنتر های جهان از پایداری و آپتایم بهتر و بالاتری به نسبت سرورهای داخلی برخوردار هستند. به طور کلی در سرورهای خارج از ایران مشکلات مربوط به اینترنت و شبکه، ناچیز بوده و از این جهت هاست خارجی به نسبت هاست ایران از سطح کیفی بالاتری برخوردار می باشد.

همچنین به دلیل محدودیت پهنای باند در داخل کشور به سرور های ایران پهنای باند کمتری نسبت به سرور های خارج از ایران تعلق می گیرد.

 مهدی عبادی دبیر انجمن فین تک ایران درباره سرور های داخلی چنین می گوید: «استفاده از سرور و دیتاسنترهای ایرانی نه تنها ۶ برابر گران‌تر از سرورهای خارجی است بلکه دارای پایداری کمتری نیز هست و در صورت استفاده، پایداری سرورهای آنها افت شدیدی پیدا خواهد کرد به عبارتی اگر پایداری سرویس‌های ابری خارج از ایران ۹۹.۹ باشد در ایران در بهترین شرایط ۹۹.۲ خواهد بود.»

سخت افزار

به طور کلی سرور های خارج از کشور از سخت افزار هایی بروز و تا چندین برابر قدرتمند تر نسبت به سرور های داخل کشور برخوردار هستند که این موضوع نیز موجب افزایش کیفیت سرویس دهی به کاربران می شود.

 در نهایت با توجه به موارد ذکر شده، انتخاب سرویس های میزبانی وب ایران یا خارج از ایران به نوع سایت ها و نیاز کاربران بستگی دارد.

 خوشبختانه کشور عزیزمان در طول 10 سال گذشته رشد خوبی در زمینه دیتاسنتر داشته است، با این حال همچنان فاصله زیادی با دیتاسنتر های بین المللی وجود دارد و امیدواریم این فاصله با گذشت زمان کمتر شود.



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

حمله دیداس (DDOS) چیست؟ آشنایی با حملات دیداس

admin

آموزش ایجاد گواهینامه SSL رایگان

admin

MySql چیست؟ تاریخچه ی MySQL و مراحل تکامل آن

admin

آموزش راه اندازی سایت

admin

انتخاب وب سرور، آپاچی، انجین ایکس، یا لایت اسپید؟

admin

مدت زمان اعتبار گواهینامه های SSL رایگان

admin

نوشتن دیدگاه