...
اسپیس ایران | بلاگ
پورت ها

پورت 21 (FTP) چیست و چه کاربردی دارد؟

از پورت 21 معمولا برای انتقال فایل از طریق FTP استفاده می شود، پورت 21 توسط اداره اعداد اختصاص داده شده اینترنت به File Transfer Protocol (FTP) یا (پروتکل انتقال فایل) اختصاص داده شده است.

FTP اغلب به عنوان یک پروتکل انتقال فایل ناامن تصور می شود. این امر به دلیل ارسال داده های FTP به صورت متن و بدون رمزگذاری است. با این حال اف تی پی یک پروتکل مورد اعتماد است و به طور گسترده برای انتقال فایل مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از مشاغل برای فایل های حجیم بزرگ و انتقال انبوه فایل ها از FTP استفاده می کنند.

اتصال از طریق پورت 21 به طور خودکار موجب ارسال و دریافت اطلاعات از طریق اف تی پی نمی شود، در حقیقت اتصال به پورت 21 به کاربر اجازه می دهد تا علاوه بر ارسال و دریافت فایل، دستورات اف تی پی را ارسال نموده و لیست پرونده ها و فایل های موجود را مرور کند.

اقدامات ساده ای وجود دارد که می توانید هنگام استفاده از پورت 21 برای افزایش امنیت داده های منتقل شده انجام دهید، مانند استفاده از FTPS

FTPS چیست؟

FTPS در حقیقت نسخه رمزگذاری شده اتصال FTP است و مانند HTTPS رمزگذاری لازم برای محافظت از داده های منتقل شده توسط FTP را فراهم می کند. FTPS از طریق SSL (Secure Sockets Layer) یا TLS (Transport Layer Security) رمزگذاری را به پروتکل FTP اصلی اضافه می کند تا انتقال اطلاعات در طول مسیر به صورت رمزگذاری شده انجام شود.

اطلاعات تکمیلی پورت 21

پروتکل انتقال: File Transfer Protocol (FTP)

نوع پروتکل انتقال:TCP



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

پورت 587 چیست و چه کاربردی دارد؟

admin

پورت 443 (HTTPS) چیست و چه کاربردی دارد؟

admin

پورت 80 (HTTP) چیست و چه کاربردی دارد؟

admin

پورت 8080 (HTTP-alt) چیست و چه کاربردی دارد؟

admin

پورت 25 چیست و چه کاربردی دارد؟

admin

پورت 465 چیست و چه کاربردی دارد؟

admin

نوشتن دیدگاه