...
اسپیس ایران | بلاگ
سوالات متداول

name server یا نام سرور چیست؟

name server یا نام سرور چیست؟

Name Server یا NS آدرس سروری است که در اینترنت جهت میزبانی سایتها تعریف شده است. به عبارت دیگر یک سرور اینترنتی با استفاده از NS اختصاصی خود قابل شناسایی می باشد و دامین ها با ست شدن NS به هاست مورد نظر شما متصل می شوند.

همانطور که می دانید هر سرور از یک یا چند آی پی خاص استفاده می کند و نحوه ی دسترسی کاربران به سرور از طریق آی پی می باشد، اگر دامنه ها روی آی پی تنظیم شوند و در آینده آی پی آن سرور تغییر کند، کاربران مجبور هستند تا آی پی تک تک دامنه ها را تغییر دهید، برای همین از نام سرور استفاده می شود، نام سرور دامنه ها را به یک آی پی خاص تعریف شده ارجاع می دهد، در اینصورت اگر آی پی سرور تغییر یابد میزبان می تواند آی پی جدیدی را برای نام سرور تنظیم کند و احتیاج به هیچ تنظیماتی در تک تک دامنه ها نخواهد بود.

در آینده مقالات بیشتری در این مورد در وبسایت اسپیس ایران منتشر خواهد شد، در صورت هرگونه سوال یا مشکل در مورد این آموزش با ما در ارتباط باشید.

نام سرور چیست – دی ان اس چیست؟ – DNS چیست – آشنایی با DNS – domain name server – تنظیم دی ان اس – نام سرور – تنظیم دی ان اس دامین – تنظیمات دامین – نام سرور دامین – اتصال دامنه و هاست – استفاده دی ان اس



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

پارک دامنه یا Park Domain چیست؟

admin

هاست host چیست؟

admin

چه مواردی برای راه اندازی یک وبسایت لازم است؟

admin

اکانت اف تی پی ftp account چیست؟

admin

آیا امکان تغییر دامنه اولیه و پیشفرض هاست خریداری شده وجود دارد؟

admin

آیا امکان خرید پهنای باند اضافه برای سرویس های میزبانی وب وجود دارد؟

admin

نوشتن دیدگاه