...
اسپیس ایران | بلاگ
میزبانی وب

آموزش فعال سازی Hotlink Protection و جلوگیری از دسترسی سایر سایت ها به فایل های هاست

کار Hotlink Protection چیست؟
یکی از مزیت های Hotlink Protection این است که از کپی شدن فایل های شما در سایت های دیگر جلوگیری می کند.

برای مثال اگر شخصی به عنوان مثال یکی از تصاویر یا لینک های دانلود سایت شما را در سایت خود کپی کند کاربران آن سایت قادر به دانلود فایل ها نخواهند بود و کاربران در هنگام دانلود به سایت شما ریدایرکت خواهند شد.
زمانی که سایتهای دیگر به فایلهای سایت شما از قبیل تصاویر، فایل های دانلود و … بصورت مستقیم لینک می دهند در واقع از پهنای باند سایت شما استفاده می کنند.

Hotlinks protections به شما این امکان را می دهد تا سایت های دیگر نتوانند به فایلهای سایت شما مستقیما لینک دهند. سایتهای دیگر می توانند بدون اینکه شما اطلاع داشته باشید به فایلهای سایت شما لینک دهند اما زمانی که شما از این سرویس استفاده کنید سایتهای دیگر نمی توانند از فایلهای سایت شما استفاده کنند.

جهت آشنایی با نحوه ی فعال سازی Hotlink Protection در ادامه ی مطلب با اسپیس ایران همراه باشید.

زمانی که شما نخواهید فایل ها و یا تصاویری که بر روی هاست شماست را دیگران در سایت ها و وبلاگ های خود قرار دهند به راحتی می توانید با استفاده از کد زیر در .htaccess موجود در public_html هاست خود مانع چنین عملی شوید.

کافیست وارد هاست سایت خود شوید و کد زیر را در فایل .htaccess قرار دهید، این فایل در پوشه ی public_html قرار دارد.

RewriteEngine on
RewriteCond % !^$
RewriteCond % !^http://(www.)?mydomain.com.*$ [NC]
RewriteRule .(gif|jpg|png|)$ – [F]

 
به جای mydomain.com در کد بالا آدرس سایت خود را قرار دهید. فرمت فایل ها نیز قابل تغییر است در کد بالا سه فرمت jpg و png و gif فیلتر شده اند. این عمل مزیت های مختلفی از جمله کاهش استفاده پهنای باند و استفاده کمتر از سخت افزار سرور سایت شما می شود.

در صورت هرگونه سوال یا مشکل در این مورد این آموزش می توانید از طریق بخش پشتیبانی اسپیس ایران و یا بخش نظرات با ما در ارتباط باشید و سوالات و مشکلات خود را در این مورد مطرح کنید.


Hotlink Protection چیست؟ – آموزش Hotlink Protection – آموزش استفاد از Hot link Protection – محافظت از هاست – محافظت از فایل های هاست – جلوگیری از دسترسی سایر سایت ها به فایل های هاست – دزدیده شدن فایل های هاست – جلوگیری از دزدیده شدن پهنای باند – صرفه جویی در پهنای باند سایت – پهنای باند سایت –  فایل های هاست – دایرکت ادمین – Hotlink Protection directadmin – direct admin – استفاده از Hotlink Protection در دایرکت ادمین – directadmin هات لینک پروتکشن دایرکت ادمین – direct admin protection hot link



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین

admin

MySql چیست؟ تاریخچه ی MySQL و مراحل تکامل آن

admin

ریدایرکت چیست؟

admin

آموزش تنظیم ساعت هاست

admin

کلود فلر CloudFlare چیست؟ همه چیز در مورد Cloud Flare

admin

اشنایی با سئو و راه کارهای سئوسازی

admin

نوشتن دیدگاه