...
اسپیس ایران | بلاگ
وردپرس

چگونه مصرف وردپرس را از منابع سرور کاهش دهیم؟

چگونه مصرف وردپرس را از منابع سرور کاهش دهیم؟
اگر شما هم از سیستم وردپرس استفاده می کنید حتما یکی از مشکلات شما استفاده بیش از حد از منابع است. وردپرس یکی از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوا است و کاربران زیادی از این سیستم استفاده می کنند اما از میان استفاده سایت های که بازدید بالایی دارند همیشه هم مشکل سرعت دارند و هچنین مصرف زیادی از منابع سرور به خصوص سی پی یو دارند.

شما با چند اقدام ساده می توانید مصرف وردپرس را از منابع سرور تا حد زیادی کاهش دهید.

1- تعداد مطلب در صفحه اصلی: یکی از اشتباه هایی که مدیران بعضی سایت ها می کنند تنظیم نمایش تعداد بالا مطلب در صفحه اصلی می باشد این کار دو ایراد دارد : 1. مصرف بیشتر منابع 2. افت سرعت سایت

پس تعداد مطالب در صفحه اصلی را کمتر از 10 یا حتی 5 تغییر دهید.
2- استفاده بیش از حد از برچسب ها : برچسب ها و یا همان کلمات کلیدی (tag) مطلب کاهش دهید اینکار برای افزایش سرعت سایت شما توصیه می شود. یکی از مشکلات مدیران سایت ها استفاده بیش از حد از برچسب ها است اینکار باعث افت شدید سرعت سایت شما می شود.
3- حذف پلاگین های اضافی: اگر روی وردپرس خود پلاگین های زیادی نصب کرده اید که نیازی به آنها ندارید و حذف آن مشکل جدی برای سایت شما ایجاد نمی کند ، آنها را حذف کنید. نصب پلاگین های اضافی باعث کاهش سرعت و استفاده بیشتر از منابع می شود
4- استفاده از پلاگین کش: با نصب یک پلاگین کش سرعت سایت خود را افرایش دهید همچنین فشار کمتری به سی پی یو سرور وارد می شود. یکی از بهترین پلاگین های کش وردپرس W3 Total Cache می باشد. برای دانلود این پلاگین از لینک زیر استفاده کنید:
http://wordpress.org/extend/plugins/w3-total-cache
5- دیتابیس خود را repair کنید: از کنترل پنل هاست خود بانک اطلاعاتی خود را repair کنید. اینکار باعث افزایش سرعت سایت شما و کاهش استفاده منابع می شود.
6- وردپرس خود را آپدیت کنید: همیشه وردپرس خود را به آخرین ورژن آپدیت کنید، به طور کلی آپدیت باعث رفع مشکلات و اضافه شدن امکانات به وردپرس یا پلاگین های شما می شود.
7- یک پوسته سبک و استاندارد انتخاب کنید: یکی از مشکلاتی مدیران سایت ها دارند همیشه فکر می کنند باید یک قالب با تمام امکاناتی مثل اسلاید و … داشته باشند. متاسفانه اینکار باعث افت سرعت سایت می شود و حتی برای بارگزاری آن نیاز به پردازش بیشتری در سرور دارد. با انتخاب یک پوسته سبک و زیبا هم کاربر خود را خوشحال کنید که می تواند سایت شما را با سرعت بیشتری باز کند و هم فشار کمتری به سرور وارد کنید.
8- کاهش حجم عکس های قالب و مطالب: حجم عکس های قالب خود را توسط نرم افزار ها کم کنید و جایگزین عکس اصلی کنید این مورد را برای مطالب خود هم رعایت کنید.
9- حذف کردن پلاگین و افزونه پست های مشابه یا Related Posts Plugin
10- استفاده از قالب سبک و حرفه ای و عدم استفاده بیش از حد از جاوا اسکریپت و JS
11- عدم استفاده از قالب های وردپرسی که به دیتابیس کانکشن زده و کوئری اجرا می کنند
12- غیر فعال کردن پلاگین های بی استفاده یا غیر ضروری . پلاگین بیشتر مصرف بیشتر منابع را به همراه خواهد داشت
13- استفاده از پلاگین های استاندارد که وب سایت رسمی ساپورت و پشتیبانی دارند
14- Repair و Optimise کردن روزانه دیتابیس وب سایت وردپرسی شما
15- استفاده از CDN مخصوصا برای وب سایت های بسیار شلوغ
16- بهینه کردن تصاویر و عکس های وردپرس
17- فشرده کردن و minify کردن کد های CSS و JS
18- تمیز کردن تنظیمات وردپرس
هنگامی که شما افزونه ای فعال می کنید، در پایگاه شما ردپایی از خود در MySQL قسمت ‘wp_options’ دیتابیس شما ایجاد می نمایید. این ممکن است یک ایده جالب برای تمیز کردن دیتابیس تنظیمات وردپرس باشد. هدف افزونه Clean Options نشان دادن یک راه ساده برای کاربران برای دریافت یک جدول از wp_options و پاک سازی آن است که موجب بهبود عملکرد وردپرس می شود. به یاد داشته باشید که قبل از اینکه فرایند تمیز کردن را انجام دهید به غیر فعال نمودن و حذف افزونه های غیر استفاده بپردازید.
19- برون سپاری تصاویر تم
شما به طور چشم گیری می توانید به کاهش چشم گیری از با CPU بکاهید بدین صورت که تصاویر تم خود را در سروری دیگر آپلود نمایید ، و این کار به هیچ افزونه جانبی نیاز ندارید . برای این کار حتی به خرج هیچ هزینه ای نیست و می توانید از سایت های دیگری برای آپلود مثال flickr و یا سایت های مطمئن دیگر بپردازید. هنگامی که شما تصاویر قالب خود را در سایتی دیگر اپلود کردید باید قالب خود را ویرایش نمایید و محل تصاویر خود را به سایت جدید تغییر دهید . برون سپاری به صورت رایگان مانند این می مانند که شما از CDN یا Amazon S3 بدون خرج کردن استفاده نمایید .
20- افزونه Lazy Load
این افزونه به شما این امکان را می دهد که پس از نصب افزونه به بهبود بار و پهنای سرور می پردازد. با نصب افزونه عکس های سایت شما هنگامی بارگزاری می شوند که کاربر نیاز به دیدن تصاویر داشته باشد
21- بهینه سازی CSS, JS and PHP.
با حذف کد های غیر ضروری و پرش به خط بعد در CSS به شما این امکان را میدهد که حجم فایل Css خود را ۵۰ % کم کنید . با کم حجم کردن فایل Css به دلیل اینکه فایل Css برای هر بازدید کننده منحصر به فرد سایت شما دانلود می شود ، پس این امر موجب صرفه جویی در پهنای باند شما می شود.
22- به روز رسانی به آخرین نسخه افزونه ها
شاید بروز رسانی افرونه ها موجب اشکالاتی شود ولی همیشه این مورد توصیه می شود . بروز رسانی موجببهینه سازی و از بین رفتن باگ ها و مشکلات احتمالی می شود . برای اطمینان از اینکه افزونه ای به خوبی عمل می کند و یا دارای مشکل امنیتی نیست ، می توانید قبل از آپدیت به نسخه جدید در انجمن های گفتگو سوالات خود را مطرح نمایید.
23- تمرکز کردن بر روی قالب
قالب سایت خود را فراموش نکنید ، قالب شما نیز می تواند یکی از عواملی باشد که موجب افزاریش پردازنده CPU شما شوند و به فشار روی پردازنده بپردازند . هرگاه تم های زیبا تر و شیک تری انتخاب نمایید لود Cpu شما نیز بیشتر می شود .تم های ساده و یا بهینه سازی آنها ، منابع زیادی را مصرف نمی کنند . بهتر است همیشه تم های خود را به روز نگه دارید و اگر تم های شما به افزونه هایی احتیاج دارد ، آنها را نیز بروز رسانی کنید. قالب خود را بهینه نمایید .
ابزارک ها بی فایده خلاص شوید.
24- کاهش بار از روی index.php
بیشترین صفحه ای که معمولا مشاهده می شود صفحه اصلی سایت است و در ساعات اوج مصرف این امر مشکل ساز می شود .پس بهتر است که تعداد نوشته های در صفحه اصلی ، تصاویر با کیفیت و حجم بالا ، حذف فایل های نا خواسته بپردازید. همچنین می توانید از سرویس هایی مانند CDN که بسیار معروف هستند و به سایت شما برای لود سریع تر کمک می نمایید استفاده نمایید.

کاهش مصرف منابع سرور – بهینه سازی وردپرس – کاهش مصرف وردپرس از سی پی یو – کاهش مصرف wordpress – نحونه کاهش مصرف cpu در وردپرس – بهینه سازی وردپرس برای سرور – چگونه مصرف وردپرس را کاهش دهیم؟ – بهینه سازی وردپرس برای هاستینگ – بهینه سازی وردپرس برای هاست – کاهش مصرف وردپرس از هاستینگ – کاهش مصرف منابع سرور – بهینه سازی مصرف منابع سرور در وردپرس – بهینه سازی word press



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

آموزش حل مشکل کندی بخش مدیریت وردپرس در زمان استفاده از ووکامرس

admin

اطلاعیه امنیتی برای سایت های وردپرس

admin

دانلود وردپرس 3.8 نسخه اصلی

admin

دلایل مشکل در ورود به بخش مدیریت وردپرس

admin

آموزش تنظیمات اف تی پی در ورد پرس

admin

آموزش تغییر کلمه عبور وردپرس از طریق فایل دیتابیس

admin

نوشتن دیدگاه