...
اسپیس ایران | بلاگ
میزبانی وب

معنای ارور های 400 , 403 , 404 , 500 , 503 , 504

بی شک شما تا کنون هنگام وبگردی با پیغام های خطای مرورگر مواجه شده اید. در این ادامه سعی داریم به برخی از رایج ترین پیغام ها و معانی آن ها بپردازیم تا بدانیم با مشاهده ی هر یک چه باید انجام دهیم.
نکاتی که هر مرورگر نشان می دهد و کلمات صفحه پیغام خطای آنها با یکدیگر متفاوت است، اما انواع مختلف صفحه های ایراد و خطا تقریبا در همه مرورگرها معنا و مفهوم یکسانی را می رسانند.

1-  400 Bad Request

پیغام خطای درخواست اشتباه 400 به این معنی است درخواستی که از سوی مرورگر شما به سرور وب سایت مورد نظرتان ارسال شده است (برای مثال درخواست باز کردن یک صفحه خاص)، دچار نوعی ناهنجاری است.
تا هنگامی که سرور درخواست شما را درک نکند، نمی تواند آن را انجام دهد و در نتیجه شما با خطای 400 روبرو خواهید شد.

2-  403 Forbidden

کد ممنوعیت به این معنی است دسترسی به صفحه یا منابعی که می خواهید آنها را بیابید، مطلقا ممنوع است.
به بیان دیگر، خطای 403 بدان معنی است آنچه که می خواهید ببینید، برای شما غیرقابل دسترسی است.

3- پیدا نشدن صفحه مورد نظر یا 404 Not Found

هنگام دسترسی به صفحات وب ممکن است با پیغام های گوناگونی مواجه شوید. یکی از عمومی ترین پیام ها «404 Not Found» است که به معنی تلاش شما برای دسترسی به صفحه ای است که در حال حاضر وجود ندارد. حال ممکن است صفحه مورد نظر شما حذف شده باشد، یا اینکه شما آدرس آن را اشتباه وارد کرده باشید.
این پیغام های خطا معمولا توسط وب سرورها تولید شده و برای مرورگر شما ارسال می شوند. اگر شما چنین پیامی را مشاهده کردید، برای اطمینان بیشتر، آدرسی را که تایپ کرده اید، دوباره کنترل کنید. اگر هنگام کلیک روی لینکی با این پیام مواجه شدید، ممکن است لینک اشتباه باشد، یا اینکه صفحه مورد نظر قبلا حذف شده باشد.

4- 500 Internal Server Error

این یکی از خطاهای معمول در صفحات وب است. هنگامی به نمایش در می آید که در تنظیمات وب سایت شما خطایی وجود داشته باشد، اما سرور نتواند دقیق تر از این به شما در خصوص ایراد اطلاعاتی ارائه کند و بگوید که ایراد دقیقا چیست.

5-  503 Service Unavailable

پیغام در دسترس نبودن سرویس هنگامی رخ می دهد که سرور وب سایت در آن لحظه قابل دسترس نیست.

6-  504 Gateway Timeout

این خطا معمولا زمانی مشاهده می شود که یک سرور پاسخ مناسبی در زمان مناسب از سرور دیگر دریافت نکند. این درخواست های سرورها معمولا برای باز کردن یک صفحه وب و یا درخواست های تکمیلی مرتبط با آن هستند.
این معمولا بدان معنی است که سرور دیگر به درستی کار نمی کند یا در حال حاضر در داون شده است.

ارور های مرورگر – ارور 404 چیست؟ – ارور 400 – ارور های وبسایت ها – ارور سایت – ارور 500 – ارور 503 چیست؟ – ارور 504 معنی – ارور browser – ارور firefox – ارور سایت ها – خطای مرورگر – پیغام های خطای مرورگر – معنی ارور



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

آموزش تنظیم ساعت هاست

admin

حمله دیداس (DDOS) چیست؟ آشنایی با حملات دیداس

admin

آموزش فعال سازی Register_Globals در سرویس های میزبانی وب

admin

نحوه نمایش محتوای دایرکتوری در هاست یا Directory Listing

admin

ریدایرکت چیست؟

admin

آموزش تنظیمات SMTP برای ارسال ایمیل از هاست

admin

نوشتن دیدگاه