...
اسپیس ایران | بلاگ
میزبانی وب

انتخاب وب سرور، آپاچی، انجین ایکس، یا لایت اسپید؟

آپاچی و انجین ایکس هر دو وب سرور های رایگان هستند اما لایت اسپید یک وب سرور تجاریست که مورد انتخاب اکثر هاستینگ های بین المللی معتبر می باشد، در حقیقت لایت اسپید محبوب ترین وب سرور تجاری موجود می باشد که با وجود تجاری بودن بسیاری از هاستینگ های بین المللی و سایت های بزرگ همچنان تمایل به استفاده از آن دارند اما دلیل این محبوبیت چیست و چرا با وجود رایگان بودن آپاچی و انجین ایکس همچنان لایت اسپید تا این حد مورد استقبال قرار گرفته است؟ اکنون این سوال ایجاد می شود که اگر لایت اسپید مانند رقیبان خود رایگان بود آیا به پر استفاده ترین و محبوب ترین وب سرور موجود تبدیل نمی شد؟

میخواهیم تا قبل از هر چیز به سوالی اصلی که احتمالا در ذهن شما ایجاد شده است پاسخ دهیم، از میان آپاچی، انجین ایکس و لایت اسپید کدام را انتخاب کنیم؟

پاسخ این سوال کاملا به سایت و نوع استفاده شما ارتباط دارد تمامی این وب سرور ها محبوب ترین ها در نوع خود هستند و نمی توان گفت یکی از آن ها از سایر آن ها برتر است، هر کدام از این وب سرور ها برای سایت ها و سرور هایی با شرایط خاص مناسب هستند و در جایگاه خود عملکرد مناسبی دارند اما به طور کلی پاسخ ما به این سوال با توجه به تجربه میزبانی هزاران سایت کوچک و بزرگ در اسپیس ایران وب سرور لایت اسپید می باشد.

برخی از ویژگیهای وب سرور litespeed:

سرعت:
تا 7 برابر سریع تر از آپاچی
افزایش عملکرد php تا 50%
بهترین عملکرد Ruby on Rail
3 برابر سریع تر از آپاچی در ssl
cgi های موثر
بهترین عملکرد perl
شتاب سخت افزاری ssl

امنیت
دقیق ترین درخواست اعتبار سنجی http
لغو همه buffer-overrun ها
Anti-DDoS
جلو گیری از System overloading
CGI/FCGI/LSAPI/PHP/RUBY suEXEC

در تصویر زیر می توانید نتایج بنچمارک وب سرور لایت اسپید در مقایسه با سایر وب سرور ها را که در وبلاگ لایت اسپید منتشر شده است مشاهده کنید:

هرچند ممکن است نتایج این بنچمارک که توسط لایت اسپید منتشر شده است کمی اغراق آمیز بوده باشد اما این موضوع چیزی از پایداری و سرعت بالای این وب سرور کم نمی کند.

وب سرور apache: آپاچی در حالت نرمال و کانفیگ نشده در برابر بازدید بالا و حملات سایت ها به سادگی از دسترس خارج می شوند، در صورت کانفیگ حرفه ای امکان افزایش کارایی این وب سرور تا حد بسیار زیادی وجود دارد، این وب سرور دارای هزاران ماژول گوناگون می باشد.

وب سرور nginx: در صورت کانفیگ صحیح این وب سرور عملکرد بسیار خوبی دارد و برای سایت های سنگین و پر بازدید بسیار مناسب می باشد، کانفیگ صحیح این وب سرور نیاز به تخصص بالایی دارد.


 انتخاب وب سرور – لایت اسپید یا آپاچی – لایت اسپید یا انجین ایکس – litespeed یا nginx – بهترین وب سرور لینوکس – مقایسه لایت اسپید و آپاچی – مقایسه آپاچی و انجین ایکس – مقایسه وب سرور ها
 – انتخاب وب سرور apache – انتخاب وب سرور لایت اسپید – lsws – litespeed و آپاچی – انتخاب وب سرور – web server



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

آموزش تنظیم ساعت هاست

admin

حمله دیداس (DDOS) چیست؟ آشنایی با حملات دیداس

admin

MySql چیست؟ تاریخچه ی MySQL و مراحل تکامل آن

admin

تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین

admin

معنای ارور 403 و روش های رفع این ارور

admin

آموزش فعال سازی Register_Globals در سرویس های میزبانی وب

admin

نوشتن دیدگاه