...
اسپیس ایران | بلاگ
سرور مجازی

راهنمای کامل خرید سرور مجازی

خرید سرور مجازی ممکن است موضوعی ساده به نظر برسد، با این حال در صورتی برای اولین بار قصد خرید سرور های مجازی را دارید پیشنهاد می کنیم تا ابتدا با خواندن این مقاله با برخی از نکات مهم در انتخاب و خرید سرور مجازی بیشتر آشنا شوید.

نوع مجازی ساز:

مجازی سازهای Openvz و XEN و VMWare و KVM چهار مجازی ساز محبوب در بین کاربران هستند. مجازی ساز سیستمی است که منابع یک سرور اختصاصی را تقسیم بندی می کند به گونه ای که هر کاربر به منابع خود دسترسی دارد. همچنین کاربران می توانند برای سرور خود سیستم عامل نصب کرده و در صورت نیاز سرور مجازی خود را خاموش و یا روشن کنند، مجازی ساز های VMWare و KVM با توجه به محدودیت های بیشتر در اورسل و اشتراک منابع بین چند سرور، معمولا از کیفیت بالاتری نسبت به سایر مجازی ساز ها برخوردار هستند. با توجه به امکانات بیشتر پنل مدیریت سرور ها در اسپیس ایران از مجازی ساز KVM استفاده می شود.

سیستم عامل:

 شما می توانید برای استفاده از نرم افزار های تحت سیستم عامل ویندوز یا استفاده از پهنای باند بالا برای دانلود/آپلود، برنامه نویسی تحت ویندوز، راه اندازی سرور های asp  و موارد مشابه از سرور هایی با سیستم عامل ویندوز استفاده کنید.

سیستم عامل لینوکس نیز برای نصب و اجرای نرم افزار های تحت لینوکس در اکثر سرور های مجازی قابل نصب می باشد.

به طور کلی انتخاب سیستم عامل سرور کاملا به نیاز های کاربر ارتباط داشته و لازم است تا کاربر سیستم عامل مورد نظر خود را با توجه به نوع استفاده خود از سرور انتخاب کند.

در برخی از سرور های مجازی با توجه به نوع مجازی سازی انجام شده امکان نصب مجدد یا تغییر سیستم عامل به صورت آنی با یک کلیک توسط کاربران وجود دارد و در صورتی که قصد تغییر سیستم عامل سرور خود را پس از سفارش دارید، می توانید این قابلیت را هنگام انتخاب سرور در نظر بگیرید.

سرعت و کیفیت:

سرور های مجازی مانند سرور های اختصاصی دارای منابع سخت افزاری مشخص از پردازنده، رم و فضای ذخیره سازی هستند، طبیعتا با افزایش منابع سرعت و عملکرد سرور نیز بهبود پیدا می کند با این حال بیشتر بودن منابع اختصاص یافته به سرورهای مجازی صرفا به معنای بالاتر بودن کیفیت نیست.

در هنگام ایجاد سرور های مجازی امکان اشتراک رم و پردازنده بین چند سرور وجود دارد، اگر رم و پردازنده اختصاص یافته به سرور ها از رم و پردازنده فیزیکی سرور اصلی بیشتر باشد این موضوع موجب کاهش کیفیت و غیر واقعی بودن منابع اختصاص یافته به سرور خواهد شد، این عمل اورسل (Over Sell) یا فروش بیش از حد نامیده می شود،

همینطور در صورت افزایش تعداد سرور های مجازی ایجاد شده در یک سرور اختصاصی، سرعت ذخیره سازی اطلاعات و عملکرد سرور ها به دلیل محدودیت هارد در سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات با اختلال و کندی همراه خواهد شد، ایجاست که سرعت بالای خواندن و نوشتن در فضای ذخیره سازی اطلاعات و استفاده از درایو های SSD اهمیت پیدا می کند.

اورسل در سرور های مجازی رواج زیادی داشته و اکثر سرور های مجازی بر پایه اورسل به فروش می رسند، به همین دلیل استاندارد کلی کیفیت سرور های مجازی در سطح بسیار پایینی ثابت شده و ممکن است اکثر کاربران نیز انتظار عملکرد واقعی مطابق با مشخصات درج شده سرور را نداشته باشند.

بررسی سرعت و کیفیت:

 همانطور که گفته شد بالاتر بودن منابع اختصاص یافته به یک سرور مجازی روی کاغذ هیچگاه نمی تواند به معنای کیفیت بالاتر سرور باشد، ممکن است یک سرور مجازی با 2 گیگابایت رم و 2 هسته پردازنده با منابع اختصاصی عملکرد بهتری نسبت به سروری دیگر با 5 هسته پردازنده و 8 گیگابایت رم با منابع غیر اختصاصی داشته باشد، دلیل این موضوع اشتراک پردازنده و رم بین تعداد سرور های بیشتر و عدم اختصاصی بودن این موارد می باشد.

توصیه می کنیم پس از خرید سرور مجازی، رم، پردازنده و همینطور سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات هارد دیسک را توسط نرم افزار های تست بنچمارک بررسی کنید تا از اختصاصی بودن این موارد اطمینان پیدا کنید، هرچند یافتن سروری با منابع اختصاصی امر ساده ای نیست با این حال با این روش می توانید چندین سرور را از نظر کیفیت با یکدیگر مقایسه نمایید.

پنل مدیریت سرور:

پنل مدیریت می تواند یکی از معیار های مهم در خرید سرور های مجازی باشد، پنل مدیریت سرور های مجازی با توجه به نوع مجازی سازی امکانات متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

برخی پنل های مدیریت تنها امکاناتی مانند خاموش، روشن، ریبوت و برخی پنل های دیگر علاوه بر موارد ذکر شده، امکانات پیشرفته تر مانند دسترسی به سرور از طریق VNC ، نصب یا تغییر خودکار سیستم عامل، مدیریت مصرف منابع، مشاهده لاگ ها و … را در اختیار کاربران قرار می دهند که می تواند در مواقع لزوم بسیار کاربردی باشد. 

امکان ارتقا:

در صورت موجود بودن امکان ارتقا سرور های مجازی و کافی نبودن میزان پردازنده، رم یا نیاز به قدرت پردازشی بیشتر می توانید سخت افزار اختصاص داده شده به سرور خود را ارتقا دهید و پشتیبانی از این امکان می تواند در استفاده بلند مدت از یک سرور مفید واقع شود.

 زمان تحویل:

چنانچه در ساعتی غیر اداری به یک سرور مجازی نیاز دارید و زمان برای شما امری حیاتی محسوب می شود می توانید از سرور های مجازی با تحویل آنی استفاده کنید، اطلاعات این سرور ها به صورت خودکار پس از تکمیل سفارش برای شما ارسال خواهد شد.

جمع بندی:

با بررسی دقیق موارد ذکر شده هنگام خرید سرور های مجازی و بررسی سرعت و کیفیت سرور می توانید از صحت انتخاب خود تا حدودی اطمینان پیدا کنید، با این حال موردی که نباید ناگفته بماند اهمیت بالای کیفیت و منابع اختصاصی در سرور های مجازی می باشد، ممکن است منابعی یکسان در یک مجازی ساز بین 30 سرور و در مجازی سازی دیگر بین 8 سرور به اشتراک گذاشته شده باشد که به شدت روی کیفیت و قیمت سرور های مجازی تاثیر گذار خواهد بود. این مورد نشان دهنده اهمیت در انتخاب سرویس دهنده مناسب می باشد.

سرور های مجازی اسپیس ایران:

در اسپیس ایران سرور های مجازی با درایو های پرسرعت SSD و منابع اختصاصی با بالاترین سطح کیفی ممکن ارائه می شوند و می توانید نهایت کیفیت سرور های مجازی را تجربه کنید، برخی از امکانات سرور های مجازی اسپیس ایران به صورت زیر می باشد:

منابع اختصاصی و عدم oversell و share منابع بین چند سرور جهت کیفیت بیشتر
درایو های پرسرعت SSD به منظور رسیدن به بالاترین سطح کیفیت و سرعت ممکن
پینگ بسیار مناسب به ایران و پورت بسیار قدرتمند 1GBit/s
کامل ترین پنل مدیریتی سرور های مجازی
کان تغییر یا نصب مجدد سیستم عامل در هر زمان با یک کلیک
امکان ارتقا سرور به پلان های بالاتر در هر زمان بدون تغییر در اطلاعات

مشاهده سرور های مجازی SSD اسپیس ایران

راهنمای خرید سرور مجازی – راهنمای خرید VPS – راهنمای کامل خرید سرور های مجازی – راهنمای خرید سرور – راهنمای سفارش سرور مجازی – آموزش انتخاب سرور مجازی – آموزش انتخاب VPS  – انتخاب سرور مجازی SSD – فروش سرور مجازی SSD – خرید سرور های مجازی SSD – خرید VPS ویندوز – راهنمایی در انتخاب وی پی اس – راهنمایی در انتخاب مجازی ساز – آموزش انتخاب مجازی ساز سرور – راهنمای جامع انتخاب و خرید سرور های مجازی – راهنمای Virtual Private Server



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

آموزش خاموش، روشن و ریبوت سرور های مجازی از طریق ناحیه کاربری

admin

آموزش فعالسازی صدا در سرور مجازی ویندوز

admin

آموزش تغییر کلمه عبور VNC در سرور های مجازی

admin

آموزش نصب سیستم عامل در سرور های مجازی

admin

دلیل خاموش شدن خودکار سرور های مجازی

admin

آموزش تعریف کلمه عبور جدید برای سرور های مجازی

admin

نوشتن دیدگاه