...
اسپیس ایران | بلاگ
اپن کارت

اپن کارت (open cart) چیست؟

اپن کارت (OpenCart) یک سیستم فروشگاه ساز حرفه ای و متن باز می باشد که براساس ویژگی های بسیار غنی و کاربردی و همچنین ظاهری بسیار جذاب و کاربرپسند طراحی شده که باعث می شود فروشنده بتواند یک فروشگاه اینترنتی کامل و منحصر به فرد را ایجاد نموده و از آن برای کار و تجارت خود در اینترنت استفاده نماید. علاوه بر این می توان به جرات اظهار نمود که این سیستم فروشگاه ساز امروزه یکی از پرطرفدار ترین سیستم های مورد استفاده در فروشگاه های آنلاین ایران و دنیا می باشد.

سئوی بهینه شده
یکی از ویژگی های بسیار مهم و حیاتی که باعث جذب کاربران زیادی در سیستم فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart) شده است داشتن سئوی فوق العاده قدرتمند می باشد که می تواند فروشگاه را در داشتن یک رنک بالا در موتورهای جستجو و در مورد کلمات کلیدی مربوط به محصولات و فروشگاه یاری نموده و نه تنها فروشگاه را با ایندکس نمودن صفحات و محصولات در موتورهای جستجو معروف تر و محبوب تر ساخته بلکه با انجام این عملیات فروشگاه را نیز همواره در صفحات نخست موتورهای جستجو قرار می دهد که سرانجام این امور نیز باعث پیشرفت در افزایش بازدید ها و تسریع در فروش بیشتر محصولات خواهد شد.
پشتیبانی از زبان های مختلف
یکی از ویژگی های مهم سیستم فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart) چند زبانه بودن آن می باشد که امروزه برای بیش از صدها زبان زنده ی دنیا از جمله زبان شیرین فارسی نیز ارائه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته که می توانند فروشگاه خویش را به زبان های دلخواه ایجاد نموده و حتی کار و تجارت خود را در سطح جهانی و بین الملی نیز به راحتی با این سیستم قدرتمند توسعه داده و یه فروشگاه فوق العاده را ایجاد نمایند.
درگاه های پرداخت متنوع
یکی از ویژگی های سیستم فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart) که بسیار مهم بوده و باعث شده افراد زیادی از آن استفاده نمایند ساپورت آن به وسیله ی درگاه های پرداخت متفاوت و فراوانی می باشد که به طور پیش فرض در آن گنجانده شده و به فروشنده اجازه می دهد تا به راحتی فروشگاه خود را به درگاه های پرداخت محلی نیز متصل نماید. به طور کلی کلیه درگاه های پرداخت جهانی معتبر در این سیستم گنجانده شده است و در نسخه فارسی این فروشگاه ساز، درگاه های پرداخت ایرانی همچون پاسارگاد، پارسیان، ملی، ملت، اقتصاد نوین و … نیز تعریف شده است.
چند فروشگاهی بودن
از آنجایی که امروزه مزایای بسیاری در رابطه با (Multi-Store) بودن فروشگاه ها وجود دارد سیستم فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart) نیز این قابلیت مفید را در خود جای داده تا این امکان را برای کاربر ایجاد نماید تا بتواند به مدیریت فروشگاه های متعدد از یک پنل مدیریت پرداخته و مواردی همچون امکان تنظیم یک محصول برای نمایش در یک فروشگاه خاص، امکان محلی نمودن هر فروشگاه با استفاده از تنظیم نمودن زبان های مختلف پیش فرض؛ واحد ارز و طبقه ی مالیاتی، امکان تنظیم قیمت های مختلف برای هر فروشگاه، امکان تنظیم تم برای هر فروشگاه برای مطابقت با محصولات فروخته شده، امکان راه اندازی یک گروه پیش فرض برای مشتریان هر فروشگاه و راه اندازی یک فروشگاه برای مشتریان خرده فروش و عمده فروش و … بپردازد.
افزونه ها و ماژول ها
یکی دیگر از ویژگی های کاربردی و مفید سیستم فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart) دارا بودن ماژول های مختلف و فراوانی می باشد که به صورت پیش فرض در این سیستم گنجانده شده و به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی به گسترش قابلیت های مورد نیاز خود پرداخته و حتی با استفاده از افزونه ها، ماژول های دلخواه خود را نیز به فروشگاه اضافه نمایند.
گزارشات فروش
یکی دیگر از ویژگی های مهم سیستم فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart) ارائه ی گزارشات مختلف از وضعیت فروشگاه و کالاها و سایر موارد مربوط به فروشگاه به صورت کاملا صحیح و درست و به خصوص ۳ گزارش زیر می باشد که باعث می شود تا فروشنده همواره از وضعیت فروشگاه مطلع و باخبر باشد. علاوه بر این می توان با استفاده از افزونه ها نوع گزارشات مختلف دیگری را نیز به فروشگاه اضافه نمود و نظارت بهتری بر روی کار و تجارت خویش ایجاد نمود.
گزارش فروش : توانایی محاسبه ی کل مبلغ فروش به صورت روزانه ، هفتگی یا ماهانه
محصولات مشاهده شده : امکان مشاهده ی اینکه کدام یک از محصولات فروشگاه به میزان بیشتری مورد بازدید قرار گرفته اند.
کالاهای خریداری شده : امکان مشاهده ی اینکه کدام یک از محصولات فروشگاه به مقدار بیشتری به فروش رفته است.
پرداخت در قالب مهمان
یکی دیگر از قابلیت های مهم سیستم فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart) قابلیت پرداخت به صورت مهمان می باشد که مشتری را از اجبار برای ثبت نام و ساختن یک اکانت در سایت راحت ساخته و به مشتری اجازه می دهد تا به سادگی و تنها با وارد نمودن مقدار جزئی از اطلاعات مورد نیاز به خرید و سفارش محصولات مورد نیاز خود از فروشگاه بپردازد.
امکان تجارت (B2B)
تجارت بی تو بی (Business 2 Business) به معنای انجام مبادله و معاملات تجاری بین دو بنگاه تجاری می باشد. این تجارت چون معمولا بصورت عمده فروشی صورت می پذیرد باید بر سر قیمت و سایر شرایط مانند زمان تحویل و … چانه زنی نمود و پس از انجام توافقات معامله انجام می گیرد و با فروش در یک فروشگاه الکترونیک (B2C) که اجناس باید بر چسب قیمت داشته باشد و به معرف کننده نهایی فروخته می شود، متفاوت باشد. هم اکنون نیز سیستم فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart) به سبب ویژگی های بسیاری که دارا می باشد می تواند در اداره و مدیریت فروشگاه به عنوان یه برنامه ی (B2B) مورد استفاده قرار گیرد.
گروه های مشتریان : امکان تعریف گروه های مشتریان به حالت های مختلف پیش فرض، خرده فروش، عمده فروش و تنظیم قیمت های مختلف برای هر گروه در فروشگاه.
نمایش قیمت ها برای افراد وارد شده به سیستم : امکان تنظیم فروشگاه به منظور نمایش قیمت ها تنها برای مشتریان وارد شده به سیستم.
تعریف کپن تخفیف : با این قابلیت مدیر فروشگاه می تواند هرگونه تخفیفی را در سیستم برای همه ی کالاها و یا کالاهای خاص با درنظرگرفتن سقف خرید، تعریف نماید.
تعیین ضریب مالیاتی برای فروش محصولات
فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart) با استفاده از این قابلیت اجازه ی راه اندازی مناطق مالیاتی چندگانه را به طوری که مالیات صحیح بسته به اینکه کالا به کدام کشور می رود را فراهم می نماید.

سرویس های میزبانی وب اسپیس ایران برای اسکریپت هایی مانند اپن کارت فارسی بهینه شده است و استفاده از آن ها فاقد هرگونه مشکل می باشد.
همچنین نصب اسکریپت های مورد تایید اسپیس ایران مانند اپن کارت فارسی کاملا رایگان می باشد.

اپن کارت فارسی – اسکریپت فروشگاه ساز – open cart – فروشگاه ساز – میزبانی اپن کارت – هاست فروشگاه ساز – هاست لینوکس – راه اندازی فروشگاه اینترنتی – فروشگاه  ساز اپن کارت فارسی – معرفی اپن کارت



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

نوشتن دیدگاه