...
اسپیس ایران | بلاگ
میزبانی وب

تاثیر نام دامنه در سئو سایت

مهمترین بخش برای معرفی وب سایت به موتورهای جستجو،نام دامین می باشد که به عباراتی باعث می شود که موضوع سایت به موتورهای جستجوگر معرفی شود، در نتیجه می توان گفت این عمل باعث می شود تا در مرحله ی اول سئو سایت ستون خود را محکم نگه دارد و نام دامین با محتوای وب سایت همخوانی داشته باشد.

در مرحله ی بعدی که دارای اهمیت خاصی نیز می باشد،انتخاب پسوند مورد نظر با توجه به محتوای سایت است.

همانطور که می دانید امروزه پسوند های مختلفی در اینترنت وجود دارد و اکثر این پسوند ها نیز نشان دهنده عمق موضوع سایت شما می باشد که تاثیر به سزایی در سئو سایت دارد.

به عنوان مثال دامنه های Com نشان دهنده ی وضعیت سایت در حالت عمومی یا همان جهانی می باشد. به این منظور سایت هایی که با این پسوند از دامنه هستند یعنی دارای محتوایی همگانی می باشد و اغلب مخاطبین اینترنت می توانند از محتوای این سایت ها استفاده کنند.دامنه های دیگر هم مانند Net به منظور دارا بودن محتوایی تحت شبکه و همچنین دامنه هایی که براساس نام کشور هستند مانند IR,Ru,It و… ، نشان دهنده ی دارا بودن محتوای سایت برای افراد خود کشور می باشد که موتورهای جستجو بیشتر برای تشخیص هویت سایت به این مورد اهمیت می دهند.

دامنه هایی که با پسوند ORG هستند نشان دهنده دارا بودن محتوای سایت مرتبط با شرکت های شخصی و با دولتی است. اما نمیتوان گفت که تمامی سایت ها به این نکته توجه می کنند و موضوع سایت خود را با پسوند دامنه خود تطبیق میدهند و در نتیجه امروزه این مورد زیاد به چشم می خورد که موضوع سایت با پسوند همخوانی ندارد.

خب حال باید متوجه این مورد شده باشید که به فرض مثال اگر در گوگل دنبال مطبی برای دانلود باشید، و مطلب مورد نظر هم در سایتی با پسوند Org و هم در سایتی با پسوند Com وجود داشته باشد در نتیجه های پیدا شده دامنه هایی که .com هستند بالاتر از دامنه های Org می باشند و این مورد تاثیر زیادی در سئو سایت دارد. موتور های جستجو در تشخیص هویت پسوند سایت ها اهمیت خاصی می دهند. ابتدا نام دامین و سپس پسوند دامین را بررسی میکنند و در صورتی که پسوند با نام دامنه و سپس محتوای سایت همخوانی داشته باشد،ان را در طبقه های مورد نظر خود ذخیره می کند و همیشه از بابت یکپارچه بودن سایت اطمینان دارد و در نتیجه موضوعات موجود در سایت را بررسی میکند تا در صورت وجود ان را به کاربران نمایش دهد.

انتخاب نام دامین مناسب با موضوع سایت : موتورهای جستجو را به طرف خود میکشاند. پس در هنگام انتخاب نام دامین،اول از همه چیز به نوع محتوای سایتی که میخواهید ایجاد کنید،اهمیت دهید.

نکات دیگری که دامین در سئو سایت اهمیت دارد همان تعداد کاراکترهایی است که در انتخاب دامین استفاده میکنید.سعی کنید کلمات به صورت خلاصه و طوری باشد که موتورهای جستجو انها را پیدا کنند و از استقاده تعداد کاراکترهای زیاد خودداری کنید.
موارد بالا 50 درصد از بهینه بودن سئو سایت شما را به خود اختصاص میدهد و 50 درصد دیگر نیز در موارد و مباحث دیگر می باشد که در فصل های آینده به انها خواهیم پرداخت.


domain – seo – سئو سایت – نقش دامنه در سئو – بهبود رتبه سایت در گوگل – بهینه سازی سایت



تجربه بالاترین سطح کیفیت میزبانی وب
اسپیس ایران با بیش از ۱۰ سال تجربه، انواع خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و سرور های مجازی را با بالاترین سطح کیفیت ممکن ارائه می نماید.
خرید هاست
ثبت دامنه
سرور مجازی

بیشتر بخوانید

آموزش فعال سازی Hotlink Protection و جلوگیری از دسترسی سایر سایت ها به فایل های هاست

admin

آموزش تنظیمات SMTP برای ارسال ایمیل از هاست

admin

حمله دیداس (DDOS) چیست؟ آشنایی با حملات دیداس

admin

آموزش فعال سازی Register_Globals در سرویس های میزبانی وب

admin

آموزش تنظیم ساعت هاست

admin

انتخاب هاست (ویندوز یا لینوکس)

admin

نوشتن دیدگاه